וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: ילדים מצפת השליכו גורי חתולים למדורה בוערת

קובי דוד

30.4.2013 / 19:26

על פי החשד, הילדים, בני תשע ועשר, שרפו למוות שלושה גורים במדורה שהבעירו באמצעות סדינים וכריות במקלט ציבורי. לטענתם, הם לא הבחינו בחתולים שהתחבאו בין הסדינים

חשד להתעללות בבעלי חיים בצפון: שני ילדים תושבי צפת, בני תשע ועשר, חשודים כי בעת שהדליקו מדורת ל"ג בעומר ביום ראשון שרפו בתוכה שלושה גורי חתולים. על פי החשד, השניים הבעירו מדורה באמצעות סדינים וכריות סמוך למקלט ציבורי בשכונת גני הדר, תוך שהם מכניסים פנימה גם את גורי החתולים. תושבים שהבחינו באש פנו למוקד הווטרינרי של עיריית צפת. ד"ר רועי דוידסון, הווטרינר העירוני, הוזעק למקום, אך לדבריו, "כבר לא נותר את מה להציל".

במשטרת צפת פתחו בחקירת האירוע וזימנו אמש את שני הילדים, יחד עם הוריהם, לבירור. בחקירתם טענו הילדים כי לא מדובר בהתעללות בבעלי חיים, וכי הם לא הבחינו בגורים בין הסדינים. לדבריהם, אם היו מבחינים בחתולים לא היו מעלים אותם באש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פגרי החתולים השרופים/מערכת וואלה!, צילום מסך

במשטרה ציינו כי הם רואים את המעשה בחומרה, והעבירו את המשך הטיפול לידי שירותי הרווחה העירוניים. גורם בעיריית צפת ציין בשיחה עם וואלה! חדשות כי אין זהו המקרה הראשון של התעללות בבעלי חיים. "אנחנו עושים כל שניתן על מנת להוקיע את התופעה הזו. לאחרונה אירעו מספר מקרים עם חשד להתעללות מצד ילדים ובני נוער. חשוב מאוד שגם הורי הילדים ייקחו אחריות על המעשה", ציין הגורם.

"אני מזועזעת", אמרה בתגובה דוברת ארגון "תנו לחיות לחיות", אתי אלטמן. "אני לא רוצה לחשוב מה יקרה עם אותם ילדים בעתיד. עכשיו הם שרפו יצורים חיים, ומה יקרה כשיגדלו?". אלטמן ביקשה מרשויות הרווחה בעיר לטפל במלוא החומרה על מנת למנוע אירועים כאלה גם בעתיד. "צריך להסביר להם את חומרת האירוע ולהעמיד להם קצין מבחן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully