וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא ייאמן: צפו באישה שרואה את העולם הפוך

כשהוריה של בויאנה מסרביה ראו שהיא זוחלת אחורנית, לא תיארו לעצמם כי היא לוקה בתסמונת נדירה. היא כותבת מלמטה למעלה והופכת מסכי מחשב וטלוויזיה כדי לראות כמו כולם

צילום מסך

בויאנה דאנילוביץ' בת ה-28, אישה צעירה מסרביה סובלת מתסמונת נדירה שהותירה רופאים ומדענים המומים: היא רואה את העולם הפוך. מומחים מהמכון הטכנולוגי של אוניברסיטת הרווארד שביצעו בדיקות בדנילוביץ' הסבירו כי היא סובלת מתסמונת נדירה במוחה ששמה "תופעת אוריינטציה מרחבית". במונחים פשוטים יותר, עיניה קולטות מראות באופן תקין, אך מסיבה שאינה ברורה, מוחה משנה אותם.

למרות שתועדו מקרים דומים בעבר, התסמונת של בויאנה היא ייחודית. כל עולמה נראה הפוך. הוריה סיפרו כי כשהתחיל לזחול, היא נעה אחורנית וכשהתחילה ללכת, היא עשתה זאת "ברוורס". בויאנה אמרה כי אמה נאלצה לעזוב את עבודתה בכדי ללמד אותה להתנהל כמו ילדים אחרים. נדרש תרגול רב, אך לבסוף היא הצליחה ללכת קדימה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סיפרה כי זרים מעירים לה שהעיתון שלה הפוך. בויאנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

קושי נוסף עלה בחייה כשלמדה לכתוב. היא הפכה את מחברותיה והתחילה לכתוב מצד ימין למטה עד קצה הדף השמאלי העליון. לטענתה, מוריה וחבריה ללימודים ניסו לעזור לה ללמוד כיצד לכתוב נכון, אך לשווא – הדרך היחידה בה הצליחה לקרוא הייתה כשהדפים היו הפוכים. בויאנה למדה תואר בכלכלה ועובדת היום במועצת עיר הולדתה. עמיתיה נדהמו לראות את העובדת החדשה הופכת את המקלדת ואת מסך המחשב כדי שתוכל לעבוד. בביתה, היא הפכה גם את מסך הטלוויזיה בעוד שמשפחתה משתמשת בטלוויזיה אחרת. את העיתון היא קוראת הפוך גם כן, ומספרת כי אנשים רבים פונים אליה ואומרים לה כי העיתון בכיוון הלא נכון.

הבעיה הנדירה של בויאנה משכה את תשומת ליבם של מדענים אמריקנים לפני מספר שנים. אחרי שנלקחה למספר בדיקות הם הסיקו כי מוחה בריא לחלוטין, מלבד ראייתה המרחבית השונה מזו של אחרים. על אף שעדיין לא הצליחו לתת הסבר לתופעה המשונה, הם הציעו למקום עבודתה ליצור עבורה תוכנה ייחודית, כך שלא תיאלץ להפוך את מסך המחשב כל הזמן. "זה אולי נראה מדהים לאחרים, אבל מבחינתי זה נורמלי לחלוטין", סיפרה בויאנה לכתבים מקומיים. "כך נולדתי. זוהי הדרך שאני רואה את העולם". היא אכן הצליחה לעשות דברים רבים, אך היא מודה שהיא נעצבת על דבר אחד במיוחד – היא לא הורשתה להוציא רישיון נהיגה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully