וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנג'מין באטן במציאות: זוג אחים "מזדקנים לאחור"

האחים קלארק הבריטים, בני כ-40, סובלים מתסמונת נדירה הגורמת לרגרסיה ביכולותיהם הפיזיות והשכליות. תוך כמה שנים הם הגיעו לשלב הילדות, וחיים כעת בטיפול הוריהם המזדקנים

הסרט "הסיפור המוזר של בנג'מין באטן", בכיכובו של השחקן בראד פיט, המתאר כיצד אדם נולד זקן ולאט לאט הפך צעיר יותר עד שנהיה תינוק, הוא רק סיפור בדיוני, אולם אין שום דבר מתוסרט בחיים של בני הזוג טוני וכריסטין קלארק מלינקולן שבבריטניה. שני ילדיהם, מת'יו בן ה-39 ומייקל בן ה-42, סובלים מתסמונת גנטית נדירה, הגורמת להם "להזדקן לאחור".

לפני שש שנים בלבד, ניהלו שני האחים חיים עצמאיים. הם החזיקו במשרות וגידלו משפחות, מייקל שירת בחיל האוויר הבריטי ואז עבר לעבוד כנגר, ומת'יו עבד במפעל וגידל נערה מתבגרת. היום, הם מבלים את ימיהם בטיפול הוריהם המבוגרים ומשחקים במשחקים ברמה של ילדים בני שבע.

ב-2007, אובחנו השניים בתסמונת גנטית קטלנית מסוג הנקרא לויקודיסטרופיה, הגורמת לפגיעה בחומר הלבן של המוח, במערכת העצבים ובחוט השדרה. הזן הקטלני של התסמונת הוא נדיר ביותר, וכמאה בני אדם בלבד אובחנו כסובלים ממנה בבריטניה. במקרה של האחים קלארק, מעבר לפגיעה ביכולות הפיזיות שלהם, נפגעה גם היכולת השכלית שלהם, וככל שהזמן עובר, הרגרסיה בגילם השכלי הולכת ומחמירה.

לאט לאט, החוזק הפיזי של האחים הולך ונפגע, ומת'יו כבר מרותק בימים אלה לכיסא גלגלים. "לפני כמה שבועות, הם יכלו להסתדר עם סכין ומזלג, אולם כעת שזה נהיה קשה מדי עבורם, הם מעמיסים את המזון על המזלגות, אבל איכשהו הכול כבר נופל לפני שזה מגיע לפה שלהם", סיפרה האם, כריסטין, לעיתון הבריטי "אינדפנדנט". "כמו כל הילדים הקטנים, הם מתעוררים הרבה במהלך הלילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully