וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עבודה בעיניים": איך מרמים את המהמרים בתל אביב?

29.4.2013 / 20:20

המשטרה פשטה על דירות בדרום העיר וגילתה כי למפעילי המכונות שיטה חדשה להונות לקוחות – שלט רחוק שמווסת את הזכיות, ובעיקר את ההפסדים. "אפילו בתחום המוסר מדובר ברמאות"

צילום: משטרת ישראל, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

שוטרי מחלק מוסר ביחידה המרכזית של מחוז תל אביב רגילים לפשוט מדי חודש על עשרות דירות הימורים. אלא שלאחרונה הם הבינו שבדירות מסוימות מתרחשת "עבודה בעיניים" של המהמרים. מפעיל המכונות מחזיק בידו שלט, וכך מווסת מרחוק את הזכיות ואת ההפסדים של ה"לקוחות". ביום חמישי האחרון התבהרה התמונה בעקבות פשיטה שנערכה על אחת דירות באזור התחנה המרכזית בתל אביב. בעלה של אחת הדירות נעצרו. "אפילו בתחום המוסר מדובר ברמאות", ציין ראש המחלק, רב-פקד רונן נחשוני. "מדובר באוכלוסייה חלשה של מכורים להימורים. למה להוציא להם את המיץ?"

דירת הימורים בלתי חוקיים. חטיבת דובר המשטרה
רכוש שהתגלה באחת מדירות ההימורים/חטיבת דובר המשטרה

דירות הימורים הם הלחם והחמאה של מחלק המוסר. בחלקן מתנהלים משחקי קלפים, ובחלקן פועלות מכונות המזל הפיראטיות. "זאת ארוחת הבוקר שלנו. אנחנו פושטים על שמונה דירות כאלה בשבוע", אמר רפ"ק נחשוני. "בכמחציתן מכונות מזל, אך בתקופה האחרונה התופעה של מכונות המזל ירדה, אולי בגלל השלטים. לאחרונה אנחנו מבינים מהשטח שמתנהלת עבודת עיניים. מאז ומתמיד ההסתברות במכונות המזל האלה הייתה לטובת הבית ולרעת המהמר, אבל עכשיו זה נהיה בלתי אפשרי", הסביר. נחשוני סיפר על השיטה: "זה עובר מפה לאוזן, דרך מסרונים שמבטיחים 'ערב מהנה' ובונוסים. קהל הם בדרך כלל מבוגרים, מגיל 40 ומעלה, אוכלוסייה חלשה, אשר רובם מתקיימים בקושי מביטוח לאומי. ואת הכסף הזה רוצים לקחת להם".

הפשיטה האחרונה הייתה כאמור יוצאת דופן והפתיעה גם את השוטרים המנוסים. "באחת הדירות מצאנו אדם לבדו, שכמובן הכחיש שמתנהלים הימורים במקום", סיפר נחשוני. "אך בגלל שהמודיעין שלנו הכין אותנו לכך, ניגשנו לחדר השירותים, שם הייתה דלת סתרים. כשנכנסנו דרכה מצאנו חדר חשוך, ובו הסתתרו המהמרים". לדבריו, בידי מפעיל המכונות נמצאו ארבעה שלטים הדומים לשלטים של מכוניות. "לאחר חקירה הבנו כיצד זה פועל", הסביר נחשוני. "השלטים הללו מגדירים עבור המכונה מה היא עושה. המפעיל מזהה מי המהמר שיש לו כסף, שניתן לקחת ממנו. ברגע שמתחילים אצל המהמר סימני ייאוש כי הוא מפסיד, המפעיל לוחץ על כפתור שמביא לזכייה, ומעודד את האיש להמשיך להוציא כספים. כך אנשים צוברים חובות".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
דירת הימורים בלתי חוקיים בתל אביב, 29 אפריל 2013. חטיבת דובר המשטרה
דירת הימורים בדרום תל אביב שאליה הגיעו השוטרים/חטיבת דובר המשטרה

לדברי נחשוני, גם שיטת דלת הסתרים היא חריגה בנוף ההימורים התל אביבי. "לא נתקלנו בדבר כזה", ציין. בעקבות הפשיטה נעצר כאמור בעל הדירה, המוכר למשטרה מתחום ההימורים הבלתי חוקיים, וכן שני מהמרים. למרות שמדובר בעבירות ב"רף הנמוך" והם שוחררו מאז, נחשוני סבור כי בעל הדירה הסתבך כנראה. "אני לא רוצה לחשוב מה יעשה קהל המהמרים, כשהם ישמעו מה שהוא עשה", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully