וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: אם ובתה הציגו עצמן כמטפלות ועשקו קשישים

11.4.2013 / 12:21

השתיים, בנות 53 ו-27, נעצרו בתום חקירה סמויה שנמשכה חמישה חודשים. על פי החשד, הן נהגו ליצור יחסי תלות עם הקורבנות וסחטו אותם באיומים. "יש קשישים שהגיעו לפת לחם"

חשד למקרה חמור של עושק וניצול קשישים: אם ובת מאזור המרכז נעצרו אתמול בחשד שיצרו קשר עם קשישים עריריים, סחטו אותם באיומים והוציאו מהם כספים ונכסים, כך הותר הבוקר (חמישי) לפרסום. בחלק מהמקרים, כך נחשד, אף הפעילו אלימות פיזית כלפי הקשישים. השתיים נעצרו בתום חקירה סמויה שנמשכה חמישה חודשים, במהלכה איתרה המשטרה חמישה מבוגרים בגילאי 65 עד 85 שעל פי החשד נפלו קורבנות למעשים. במשטרה חושדים שישנם קורבנות נוספים ובמהלך היום יובאו השתיים לדיון בהארכת מעצרן בבית משפט השלום בתל אביב. סנגורם של השתיים אמר כי הן מכחישות את החשדות המיוחסים להן וכי מדובר ב"האשמות חסרות שחר".

המקרה הראשון שדווח למשטרה לפני חמישה חודשים הוא של שכן של השתיים, האם בת ה-53 ובתה בת ה-27, אשר התגורר לבדו. החקירה הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז תל אביב, שהחלה כאמור בחקירה סמויה. "לא היה קל לחקור את הקורבנות", מציין סגן ניצב ניסים דאודי, ראש מפלג תשאול בימ"ר. "חלקם עם חרדות קשות, פחדו להתלונן מחשש שיבולע להן. באחד המקרים ראינו אדם שבור נפשית, מחוק. הגענו לחקור בבתים ובבתי חולים".

לגבי שיטת הפעולה, מסביר דאודי כי השתיים הציגו מצג שווא בפני הקורבנות. "הן הציגו את עצמן כמטפלות סיעודיות. לאחר מכן יצרו עם הקשיש יחסי תלות, שהפכו ליחסי אימה ופחד, באמצעות איומים, קללות, התעללות נפשית והן באמצעים פיזיים, כל זאת במטרה להשתלט על הנכסים שלהם", אמר. "את השכן הן לכאורה 'רוקנו' לחלוטין. הוא הגיע למצב של קיבוץ נדבות. בחלק מהמקרים, הגיעו הקשישים לפת לחם.

"המטפלת הזילה עם הקשיש דמעות תנין"

לדברי דאודי, "הקשישים שחקרנו סיפרו דברים מחרידים, כמו שנהגו 'לגנוב' בפחד פרוסת לחם בלילה מהמטבח. זה מצביע על הלך הרוח שבו נמצאו הקורבנות". על פי החשד, האם ובתה הצליחו לגרום לקשישים למשוך כספים ולהעבירם לידיהן, ובאחד המקרים אף שכנעו אחד מהם להעביר את הדירה שלו על שמה של הבת – כל זאת בדרך של הונאה ובלבול.

הארכת מעצר לאישה החשודה בהונאת ניצולי שואה, אפריל 2013. יותם רונן
הבת החשודה בבית המשפט, היום/יותם רונן

"דוגמא להונאה כזאת היא שבאחד המקרים הן ניתקו את הכבלים בדירתו של קשיש, ואז מישהו התקשר לקשיש והציג את עצמו כנציג חברת הכבלים, ואמר שהקשיש ייקנס על חבלה", סיפר דאודי. "הקשיש נלחץ ופנה לעזרת ה'מטפלת' שלו, שהציגה את עצמה כמושיעה. היא לקחה אותו לבנק, שם הוציא סכום של 15 אלף שקלים כדי לשלם את ה'קנס'. לאחר שלקחה את הכסף, תוך כדי שהיא בוכה עמו דמעות תנין, נתנה לו 500 שקלים, לכאורה מכיסה, כדי 'לעזור לו'. חקרנו גם פקידי בנק, שהביעו פליאה על כך שהקשישים הוציאו כספים מחשבונותיהם".

אתמול כאמור הפכה החקירה לגלויה, עם מעצרן של שתי החשודות. במשטרה חושדים שהן בזבזו מאות אלפי שקלים מכספי הקשישים, ומקווים לחלט את הכספים הגנובים. כמו כן, לא שוללים את האפשרות שקרובי משפחה נוספים סייעו לשתיים. היום הוסר צו איסור הפרסום על פרטי הפרשה, ובמשטרה ממשיכים לחקור האם ישנם קורבנות נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully