וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השתמטה במשך עשר שנים - ותיכלא ל-17 ימים בלבד

25.4.2013 / 11:30

טוראי ב' נעדרה משירות צבאי מאז 2003 ואף בחלק מהזמן שהתה בחו"ל, אך בית הדין החליט להתחשב באלימות הפיזית ממנה סבלה בילדותה וקשיי הקליטה שחוותה. "נסיבות חיים נדירות"

בית הדין הצבאי גזר אתמול (שלישי), בצעד נדיר, 17 ימי מאסר על צעירה שהשתמטה משירות צבאי במשך עשר שנים, במהלכן אף שהתה זמנית בחו"ל. בכך, קיבל בית הדין את הסדר הטיעון אליו הגיעו הפרקליטות הצבאית ועורכת הדין דנה נוף, שייצגה את החיילת המשתמטת, בעקבות ראיות על עברה של הצעירה, שכלל בין היתר התעללות פיזי וקשיי קליטה בארץ.

חיילים בבסיס, דצמבר 2011. דרור עינב
טוראי ב' עלתה ארצה בילדותה ממדינות חבר העמים/דרור עינב

טוראי ב' נעצרה לפני כשבוע על ידי המשטרה הצבאית, לאחר שנעדרה משירות צבאי במשך 3,633 ימים – משנת 2003. באמצעות עורכת דינה היא הציגה לשופט בית הדין, סגן-אלוף אחסאן חלבי, מסמכים המעידים על כך שניסתה להסדיר את אי-גיוסה לצה"ל על ידי שליחת מכתבים לבסיס הקליטה והמיון. זאת ועוד, על פי המסמכים, היא שכרה עורך דין שיסדיר את מעמדה מול הצבא. שני ניסיונות אלה לא צלחו.

התעללות פיזית, הריון ואיום ברצח

לפי המסמכים, טוראי ב' עלתה ארצה בילדותה ממדינות חבר העמים, וסבלה בילדותה מאלימות פיזית בידי אביה, שהיה מכור לאלכוהול ולסמים. לאחר שעלתה ארצה, נרצח אביה בחו"ל. בארץ, לדבריה, היא סבלה מקשיי קליטה ובעיות שפה ומאוחר יותר אף הכירה בחור ישראלי שנהג גם הוא להתעלל בה פיזית ומילולית, עד שנעצר והוגש נגדו כתב אישום. היא סיפרה גם כי אחיה איים לרצוח אותה לאחר שהרתה לאותו בחור, ולכן, לדבריה, נאלצה לעזוב את ישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"מצטערת שכך זה קרה, אבל לא הייתה לי ברירה", אמרה טוראי ב' בזמן שעמדה על דוכן הנאשמים. לטובתה העיד גם חוקר בכיר מהמכון למחקרי ביטחון לאומי שגיבה חלק מהנתונים שהוצגו בפני בית הדין הצבאי. התובע, סרן אלמז אייסו, השתכנע מהדברים, בנוסף לעובדה שהנאשמת התייצבה בבקו"ם וביקשה להגיע להסדר ולא המתינה שיגיעו אליה. "נסיבות חייה הנדירות, נסיבות משפחתיות, מצבו הבריאותי של אביה שהיה מכור לסמים, ומערכת היחסים עם בן זוגה הפכו את חייה לקשים מאוד", אמר סרן אייסו.

לאחר שגם גורמי בריאות הנפש המליצו לפטור את החיילת משירות צבאי, קיבל השופט סא"ל חלבי את הסדר הטיעון אליו הגיעו הצדדים והחליט, כאמור, לגזור עליה 17 ימי מאסר בפועל בלבד. כמו כן, נגזרו עליה 30 ימי מאסר על תנאי למשך שנתיים וקנס בסך 3,000 שקלים. זאת, בנוסף על רישום פלילי. "אני שמחה שהצלחתי לשכנע את הפרקליטות הצבאית כי ראוי להתחשב בנסיבות הקשות ולהסתפק ב-17 ימי מעצרה של מרשתי ולמרבית השמחה לאפשר לה לשקם את עצמה ולהינשא בקרוב לבן זוגה", אמרה בתגובה עו"ד נוף. "מבחינת מרשתי, יש כאן אמירה. הבעת אמון ברשויות. ניתנה לה הזדמנות כתושבת חוזרת, ובטוחני כי תהיה אזרחית טובה ומועילה במדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully