וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר לחייל שהתחזה לחולה סרטן - כדי להשתמט מצה"ל

30.7.2012 / 14:30

בית הדין הצבאי בפיקוד דרום גזר על החייל 30 ימי מאסר בפועל לאחר שהודה כי שלח אדם החולה בסרטן כדי להיבדק בשמו - ובכך לשבש את תוצאות הבדיקה - שישמשו עילה לשחרורו

בחוצפה כזו עוד לא נתקלו חוקרי המשטרה הצבאית, שרגילים לטפל בניסיונות של חיילי צה"ל להשתמט משירות: בית הדין הצבאי בפיקוד דרום גזר אתמול (ראשון) 30 ימי מאסר על חייל שהורשע בהתחזות ובהתנהגות שאינה הולמת, לאחר שביקש להשתחרר משירות צבאי בטענה כי הוא סובל מגידול ממאיר בראשו. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות התובע הצבאי של מחוז דרום סרן קובי מרקוס, החייל הגיע לבית החולים שיבא בתל השומר בליווי אדם נוסף. הוא טען בפני הרופאים כי מעד במדרגות, נחבט בראשו ומאז הוא סובל מהקאות, כאבי ראש וסחרחורות.

הרופאים קבעו כי עליו לעבור בדיקת סי.טי, אותה ביצע בשמו אדם אלמוני. הבדיקה קבעה כי הוא סובל מגידול בראשו ובעקבות כך פנה החייל למפקדו וביקש להשתחרר מצה"ל. לאחר עיון במסמכים, הפנה אותו רופא היחידה לאשפוז במרכז הארץ, אך החייל לא התייצב כנדרש – והוכרז כנפקד. הוא נעצר, נשפט ונידון לעונש מאסר, אך שוחרר בשל המסמכים שהעידו כי הוא סובל מגידול והופנה, בשנית, לחדר מיון לבדיקות נוספות.

החייל סירב להיבדק, בטענה כי הוא חושש מתוצאות הבדיקות. עם זאת, באחת הפעמים הגיע החייל לבדיקה ומסר פרטים מזהים של אדם אשר ליווה אותו – ולא את אלה שלו. לאחר שנתפס משקר, הוא החליט לעבור בכל זאת את הבדיקה, שתוצאותיה יצאו – כצפוי - תקינות. בעקבות המקרה, שהועבר לידיעת מפקדיו, פתחה המשטרה הצבאית החוקרת בחקירה, במהלכה נשבר החייל והודה כי התחזה לאדם אחר, את פרטיו סירב למסור.

התביעה דרשה להחמיר עם החייל, שניסה להערים על מפקדיו ועל הצוות הרפואי ביחידה ובבית החולים. סגנית נשיא בית המשפט הצבאי בפיקוד דרום, השופטת סא"ל נועה זומר, גזרה עליו, כאמור, 30 ימי מאסר בפועל וכן שלושה חודשי מאסר על תנאי למשך שנתיים. עוד נגזרו על החייל עבודות צבאיות בתנאים סגורים למשך חודשיים וכן קנס בסך 2,600 שקלים. יצוין, כי זהותו של האדם הנוסף נותרה עלומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully