וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: עלייה חדה במספר העריקים מסדיר ומילואים

9.5.2012 / 17:47

2,700 בני אדם מוגדרים כיום כעריקים. מנתוני אגף כח האדם עולה גם כי אחד מכל ארבעה גברים ואחת מכל שתי נשים לא מתגייסים. המשטרה הצבאית פתחה במבצע מיוחד, 200 כבר נעצרו

אחד מכל ארבעה גברים ואחת מכל שתי נשים לא מתגייסים לשירות צבאי - כך עולה מנתוני הגיוס לשנת 2012, שפרסם היום (רביעי) אגף כוח האדם בצה"ל. עוד עולה מהנתונים כי נכון להיום ישנם 1,800 משתמטים משירות סדיר ו-2,700 עריקים, בהם 900 אשר ערקו משירות מילואים. בכך נרשמת עלייה של 700 עריקים משנת 2011. בספירת המשתמטים לא חושבו בני ה-18 שאינם מתגייסים מתוקף הפטור "תורתם-אומנותם".

בשל הנתונים הגבוהים פתח קצין המשטרה הצבאית הראשי, תת אלוף מאיר אוחנה, במבצע ללכידת עריקים שאמור להימשך עד לשבוע הבא. עד כה נעצרו 200 עריקים ומשתמטי גיוס, וכנגד 70% מהם צפויים להיות מוגשים כתבי אישום.

שוטר צבאי בכלא צבאי. דובר צה"ל
עומס רב במערכת הכליאה הצבאית. שוטר צבאי באחד מבתי הכלא הצבאיים/דובר צה"ל

קצין בכיר במשטרה הצבאית מסר כי למעט שני אירועים בהם נתקלו שוטרים צבאיים באלימות, עברו המעצרים בשקט יחסי. במקרים בהם לא אותרו העריקים או משתמטי הגיוס, נמסר לבני משפחתם מכתב המנחה אותם להסגיר את עצמם, ובמשפחה אחת אף אותרו שלושה עריקים. העצור המבוגר ביותר הינו אזרח בן 40, אשר ערק משירות צבאי לפני למעלה מעשרים שנה.

18 אלף חיילים בבתי הכלא הצבאיים

על פי נתוני הצבא, 18 אלף חיילים משרתים עונשי מאסר בבתי הכלא הצבאיים, כש-4% מהם חוזרים באותה שנה לכלא בגין עבירה אחרת. שני בתי הכלא הצבאיים - כלא שש וכלא ארבע – מכילים כיום 1080 מיטות בלבד, מה שיוצר עומס על מערכת הכליאה הצבאית. לפיכך, הובילה בשנה האחרונה ראש אגף כוח האדם, האלוף אורנה ברביבאי, מהלך לארגון מחדש של בתי הכלא הצבאיים.

בהתאם להנחייתה הוחלט כי אל בתי הכלא יועברו רק מי שעונשו מעל 28 ימי מאסר, וכל השאר יכלאו בבתי המעצר ביחידות השונות. כמו כן, ניתנה האפשרות לקצין המשטרה הצבאית הראשי לקצר עונשי מאסר באופן מנהלי, רק במידה ויש עומסים בבתי הכלא ואם לחובת הכלוא עומדים רק ארבעה עד שמונה ימים עד השחרור. בעיית העומס עלולה להחריף כשיפונה בעוד שנתיים כלא ארבע מבסיס צריפין, יחד עם מעבר בסיסי ההדרכה של צה"ל לנגב. לכן, אישר לאחרונה סגן הרמטכ"ל, אלוף גדי אייזנקוט, בניית כלא חדש באזור בית נבלה, אשר יכיל 1,200 מקומות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully