וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לאישור: חוק נגד משתמטות "שקרניות"

פנחס וולף

7.2.2012 / 22:10

הצעת החוק שאושרה לקריאה שנייה ושלישית קובעת כיאישה שתצהיר טרם גיוסה לצה"ל על אורח חיים דתי בכדי לקבל פטור מגיוס, תצטרך להוכיח "אורח חיים דתי" במשך שנתיים

הוועדה המשותפת לוועדת החוץ והביטחון וועדת חוקה, אישרה היום (שלישי) לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק שיוצאת נגד נשים שמוסרות הצהרה כוזבת על דתיותן כדי להשתמט משירות צבאי. על פי הצעת החוק, אישה שתצהיר על אורח חיים דתי תהיה זכאית לקבל פטור משרות צבאי, כל עוד היא תקיים את הצהרתה למשך שנתיים. אם המצהירה תשנה את אורח חייה הדתי, היא תחויב לעדכן את רשויות הצבא והפטור שלה יבוטל.

הצעת החוק תשנה את המצב הקיים, בו אין חובה להצהיר על שינוי אורח חיים לאחר הצהרת הדת הראשונית, ואף תאפשר לצבא לבטל את הפטור אם יוכיח כי ההצהרה שקרית. זוהי הקשחה משמעותית של החוק הקיים באמצעותו נשים חילוניות רבות קיבלו בקלות רבה יחסית פטור משירות צבאי, פטור אשר לא ניתן היה לבטלו.

החוק החדש יביא לגיוס מאות נשים נוספות

במהלך דיוני הוועדה המשותפת הציגו נציגי צה"ל נתונים על מספר רב של בנות שהוכח כי שיקרו לרשויות אולם לא ניתן היה לעשות נגדן דבר. לטענת צה"ל, השינוי בחוק יביא לגיוס מאות רבות של נשים נוספות לצה"ל.

לדברי יו"ר הוועדה המשותפת, ח"כ זאב אלקין (ליכוד), "מטרת החוק היא שבנות יפסיקו לשקר לצה"ל". "בעזרת הפעלת הסנקציות בחוק, כבר לא ישתלם להן לשקר", אמר אלקין. חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה) קרא לקיים דיון נוסף בהצעה בטענה כי ההחלטה של אלקין לקיים היום את ההצבעה היא בגדר "מחטף". "אמנם אני מתנגד באופן כללי לגיוס בנות לצה"ל אך אין בהתנגדותי כוונה לעזור לבנות שקרניות", הסביר. "מצד שני אני חושש שהחוק החדש יגרום לכך שבנות דתיות ידרשו להתגייס בכוח", אמר גפני.

לקריאה נוספת:
לקראת תיקון החוק: צה"ל נערך לקליטת משתמטות
השרים תמכו בחוק נגד משתמטות: "לא צבא שכירים"

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully