וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: אזרח ישראלי השתמט מצה"ל במשך 15 שנה

27.9.2012 / 1:50

לטענת המשטרה הצבאית, האיש, שחזר מקנדה לאחר 15 שנה, הודה במיוחס לו. בית הדין הצבאי הורה למפקד כלא 4 לשקול לשחררו לביתו לרגל החג. סנגורו: "מצבו הנפשי קשה"

לבית הדין הצבאי ביפו הוגש אמש (חמישי) כתב אישום נגד אזרח ישראלי ששב לישראל בתום שהות בת 15 שנים בקנדה, בגין השתמטות משירות צבאי. המשטרה הצבאית טענה כי האיש, נשוי לאשה בהריון ואב לילד, הודה בחקירה בחשדות המיוחסים לו ועצרה אותו. התובע במשפטו, סגן גל דובינסקי, ציין שכתב האישום מבוסס על הודאת הנאשם, בנוסף למסמכים מתיקו האישי וצווי הגיוס שנשלחו אליו. השופט, סגן-אלוף אהרון פנחס, דחה את בקשת התביעה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים נגדו.

סנגורו של האיש, עורך דין שי רודה, אמר לוואלה! חדשות כי בשל מצבו הכלכלי, הוא החליט לעזוב את ישראל אך לא הסדיר את נושא הגיוס מול רשויות הצבא. הסנגור ביקש מהשופט להורות על שליחתו לבדיקה על ידי גורמי בריאות הנפש, לאור מצבו הנפשי. עו"ד רודה ביקש להתחשב בנסיבות המשפחתיות של האיש ולשחררו לביתו בחג סוכות וכן בשמחת תורה.

"מצבו הנפשי אינו שפיר"

השופט המליץ למפקד כלא 4, שבו כלוא העריק, לשקול את בקשת השחרור לחגים. עו"ד רודה הוסיף כי "מצבו הנפשי של מרשי אינו שפיר, בלשון המעטה. לאחר לימוד חומר החקירה בתיק, וקבלת חוות דעת של גורמי בריאות הנפש, אבקש לשחררו ממעצר".

בית הדין הצבאי, מחוז שיפוט מטכ"ל, אישר הבוקר הסדר טיעון שנחתם בין התביעה הצבאית לבין האזרחית הקנדית, יאנה גורליק, שהודתה בעבירה של היעדרות מן השירות שלא ברשות. על גורליק נגזרו שלושה חודשי מאסר בפועל ו-45 ימי מאסר על תנאי למשך שנתיים. במסגרת השיקולים להסדר הטיעון נלקחו בחשבון העובדה כי גורליק קיבלה באחרונה פטור משירות בצה"ל בגין אי התאמה וכי אין בכוונתה להשתקע בישראל. במסגרת ההסדר בית הדין הצבאי מצא לנכון להטיל על הנאשמת רישום פלילי מלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully