וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הולדת עצוב: אדל מחוסרת ההכרה חוגגת שלוש

יהושע בריינר

25.4.2013 / 8:06

בני משפחת הפעוטה שנפצעה בפיגוע יידוי האבנים בשומרון לפני למעלה מחודש לא מוותרים על חגיגת יום הולדת שלוש בבית החולים. "כל מה שאנו מבקשים - שהיא תקום ותחזור לאיתנה"

צילום: שלומי גבאי, דניאל בוק, קובי בוטבול, עריכה: רן מנחם,טל רזניק

צפו בסיקור הפיגוע בשומרון

בני משפחתה של אדל ביטון, הפעוטה שנפצעה באורח אנוש לאחר שפלסטינים יידו אבנים אל עבר הרכב בו נסעה לפני מספר שבועות בשומרון, תחגוג היום (חמישי) את יום הולדתה השלישי בבית החולים שניידר בפתח תקווה. אדל, שמוגדרת כפצועה קשה, עדיין מחוסרת הכרה ומונשמת, אך למרות זאת בני משפחתה וקרוביה יעטרו את חדרה בבית החולים בבלונים וקישוטים ויחגגו לה את יום הולדתה, בתקווה שתתאושש במהרה. אמה אדווה, שנפצעה גם היא בפיגוע לאחר שמכוניתה פגעה במשאית כתוצאה מזריקות האבנים, לא משה ממיטת בתה.

"אנחנו צריכים הרבה רחמי שמיים שאדל תבריא", אמר אביה רפי. "אנחנו מתפללים כל הזמן שהכל יהיה בסדר למרות ההערכות הפסימיות של הרופאים. למרות הכל, יש בנו אמת פנימית ותקווה גדולה ואתה כל הזמן מקווה שאתה לא הוזה. כל מה שאנחנו מבקשים זה שהילדה תקום ותחזור לאיתנה, זה פשוט לא יכול להיות אחרת". ביחד עם בני המשפחה יגיעו הבוקר בני נוער מהשומרון שיחלקו ממתקים לילדים המאושפזים במחלקה ויבקשו גם מהם לחגוג את יום ההולדת של אדל בתפילה לשלומה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
""אנחנו צריכים הרבה רחמי שמיים שאדל תבריא". אדל ביטון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבוע האחרון חלה התאוששות קלה במצבה של אדל כאשר בשלב זה היא יצאה מסכנת חיים, ואולם רופאיה אומרים כי ככל הנראה, הפגיעה הקשה עלולה להשפיע על תפקודה. בני משפחת ביטון, שרבים במדינה דואגים לשלום בתם הפעוטה, אומרים כי התגובות מהציבור מחזקות אותם מאז האירוע. "אף אחד לא התייעץ איתי ושאל אותי לפני הפיגוע אם אני רוצה שהילדה שלי תהפוך להיות כל כך ציבורית", מספר האב. "אם היה אפשר, הייתי מבטל את התוכנית הזו לחלוטין. תמיד הקפדנו על צניעות אבל זו המציאות המטורפת וההזויה שבה אנחנו חיים ועכשיו אנחנו מאמינים שהכל לטובה".

זירת התאונה ליד אריאל. שלומי גבאי
"זו המציאות המטורפת וההזויה שבה אנחנו חיים ועכשיו אנחנו מאמינים שהכל לטובה". מכונית משפחת ביטון בזירת האירוע/שלומי גבאי

בשיחה עם וואלה! חדשות לפני כחודש סיפרה אמה של אדל על השתלשלות האירועים: "חזרתי מבילוי עם אמא שלי. ביציאה מאריאל, אחרי מאה או מאתיים מטר לכיוון הצומת המרומזר, ראיתי לפני משאית. בשנייה הזו אני שומעת בום וחושך מול העיניים, לא ראיתי שום דבר. אני מאמינה שהמשאית קיבלה את מטח האבנים הראשון, נכנסה לבלימה – ואני, בגלל חוסר שדה הראייה, מצאתי את עצמי מתחתיה". בתאונה נפצעו גם האם אדווה ובנותיה נעמה בת השש ואביגיל בת הארבע שנפגעו באורח קל ובינוני.

עשרה בני אדם נעצרו בחשד ליידוי האבנים, ומפקד אוגדת איו"ש, תת-אלוף חגי מרדכי, הגיע לבית החולים שניידר סמוך לאירוע וביקר את בני משפחת ביטון. מרדכי עדכן את המשפחה במעצר החשודים, ואמר להם כי "אנו מגדירים את תופעת האבנים על הכבישים כטרור עממי, ופועלים בהתאם בכלל המובנים המבצעיים והמודיעיניים. חשוב לי לומר שכבר בשלבים הראשונים התייחסנו לאירוע כאל פיגוע והפעלנו את כלל המאמצים – וכבר הלילה פעלנו על מנת לעצור חשודים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully