וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם שנפצעה בפיגוע שיחזרה: "ניסיתי להציל את אדל"

15.3.2013 / 13:11

אדווה ביטון, שנפצעה מיידוי האבנים אמש בשומרון שוהה קרוב לבנותיה שמאושפזות בבית החולים שניידר. "אני מבקשת שהציבור יעזור בתפילות", אמרה והוסיפה: שנתניהו ידאג לביטחון

צילום: טל אנגלנדר, שלומי גבאי, עריכה: מיכאל ברגמן

במשפחת ביטון ממשיכים היום (שישי) להתפלל להחלמתה של אדל בת השנתיים שמאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ ילדים בבית חולים שניידר – אחרי שנפצעה אנושות בתאונת דרכים שנגרמה כתוצאה מיידוי אבנים ליד אריאל. התינוקת, שעברה בלילה ניתוח קשה בראשה, צפויה לעבור ניתוח נוסף במטרה להציל את חייה. בתאונה נפצעו גם אמה, אדווה, ואחיותיה נעמה בת השש ואביגיל בת הארבע שנפגעו באורח קל ובינוני.

כל שלוש הבנות מאושפזות בבית החולים שניידר בפתח תקוה. האם אדווה, שמאושפזת בבית החולים בילינסון הסמוך, שוהה רוב הזמן קרוב לבנותיה. בשיחה עם וואלה! חדשות היא מתארת את רגעי האימה בנסיעה לעבר ביתה ביישוב יקיר שבשומרון. "חזרתי מבילוי עם אמא שלי. ביציאה מאריאל, אחרי מאה או מאתיים מטר לכיוון הצומת המרומזר, ראיתי לפני משאית. בשנייה הזו אני שומעת בום וחושך מול העיניים, לא ראיתי שום דבר. אני מאמינה שהמשאית קיבלה את מטח האבנים הראשון, נכנסה לבלימה – ואני, בגלל חוסר שדה הראייה, מצאתי את עצמי מתחתיה".

למרות הכאב וההתמודדות הקשה אדווה מדגישה כי היא מודה לבורא עולם. "מאוד חשוב לי לומר לכל עם ישראל שאנחנו נמצאים בניסיון מאוד לא פשוט, אנחנו אנשים מאמינים. אני מאמינה בבורא עולם והכל מבחינתי זה השגחה פרטית, זה בידיים שלו. קודם כל אני מודה שהוא השאיר אותי בחיים, עם פציעות שטחיות, וגם אני מודה לו על הקרע שיש בלב שלי. על הבנות היקרות שלי אביגיל ונעמה שנפצעו גם הן קל, זה באמת חצי הכוס המלאה ואני באמת מודה לקדוש ברוך הוא".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אדל בת השנתיים שנפצעה בפיגוע/מערכת וואלה, צילום מסך

כשפנתה להתייחס למצבה של בתה השלישית, אדל, הפצועה אנושות, היא כבר לא הצליחה להפנים את רגשותיה. "אני מאוד רוצה ומאמינה שהשם ייתן לנו אפשרות לקבל אותה בחזרה בכל מצב", אמרה אדווה בדמעות. "אני כאמא השתדלתי לעשות ככל שיכולתי. גם ברגעים הכי קשים - כשהייתי לכודה מתחת להריסות הרכב, וכשלא יכולתי להזיז שום חלק מלבד היד שלי, החזקתי לה את הראש שהיה שמוט כדי לנסות לשמוע אם היא נושמת, להרגיש ולשמור לה על נתיב אוויר פתוח בתקווה שאני אציל אותה". היא פנתה לציבור על מנת שיסייע בתפילותיה עבור בתה הקטנה. "אני מבקשת מכל שומר מצוות וגם ממי שלא שומר מצוות שיעשה את ההשתדלות לקחת על עצמו משהו קטן למען אדל שלי. כל דבר קטן יכול לעזור, היא בסך הכל תינוקת קטנה והיא מתמודדת עם ניתוח נוסף".

אדווה גם פנתה בדבריה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בבקשה להגביר את הביטחון בדרכים ביהודה ושומרון. "לא יתכן שבשעה שש בערב בכביש מואר ומרכזי ינסו לרצוח ילדים קטנים", אמרה. "שישים בצד את כל המחשבות על מי יהיה שר האוצר ומי שר החינוך. צריך לתת מענה ביטחוני לתושבים ולא להתעסק בשטויות. אני רוצה שנוכל לנו לחיות בביטחון את החיים השגרתיים, ושאף משפחה לא תחווה יותר את הרגעים שאנחנו עוברים כרגע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
זירת התאונה ליד אריאל. שלומי גבאי
המכונית של משפחת ביטון/שלומי גבאי

"מאושפזות אצלנו שלוש בנות מאותה משפחה. שתיים מאושפזות בכירורגיה ומצבן בסך הכל בסדר. הבת הצעירה יותר מאושפזת בטיפול נמרץ ילדים עם פגיעת ראש קשה. היא עברה בלילה ניתוח מוח ותאלץ לעבור הבוקר ניתוח נוסף", סיפרה הבוקר לוואלה! חדשות ד"ר אפרת ברון הרלב, סגנית מנהל בית החולים שניידר, ורופאת טיפול נמרץ בכירה. מצבה של אדל בת השנתיים מוגדר עדיין קשה מאוד עד אנוש. "אנו מקווים לראות התאוששות שלה בימים הקרובים - למרות שאי אפשר לצפות מראש", הוסיפה.

ד"ר ברון הרלב אמרה כי עבור בני המשפחה מדובר בהתמודדות מאוד קשה שדורשת מהם לעבור בין יקירותיהם שבמחלקות השונות. "למעשה האבא הוא היחיד במשפחה הקרובה שהוא בריא ושלם. לשמחתנו הצלחנו ליצור מצב שכולן יהיו כאן. אחת הבנות עברה מבית חולים אחר לכאן במהלך הלילה. האם שמאושפזת בבילינסון נמצאת רוב הזמן כאן כי לשמחתנו מצבה טוב. אנחנו משתדלים מעבר לטיפול הרפואי שאנחנו נותנים לבנות לאפשר כל תמיכה למשפחה. זו סיטואציה מאוד לא פשוטה ואנחנו מנסים להקל כמה שאפשר", סיכמה.

מפקד אוגדת איו"ש, תת-אלוף חגי מרדכי הגיע לבית החולים שניידר וביקר את בני משפחת ביטון. מרדכי עדכן את המשפחה במעצר החשודים, ואמר להם כי: "אנו מגדירים את תופעת האבנים על הכבישים כטרור עממי, ופועלים בהתאם בכלל המובנים המבצעיים והמודיעיניים. חשוב לי לומר שכבר בשלבים הראשונים התייחסנו לאירוע כאל פיגוע והפעלנו את כלל המאמצים – וכבר הלילה פעלנו על מנת לעצור חשודים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully