וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעל מיטת חוליו: הואשם המחבל מבוסטון

22.4.2013 / 21:26

אם יורשע צארנייב ב"שימוש בנשק להשמדה המונית", הוא עשוי להישפט לעונש מוות. על פי האישום, הוא אמר לנהג המכונית שחטף: "שמעת על הפיצוץ? אני עשיתי זאת"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ'

בארצות הברית הוגש הערב (שני) כתב אישום נגד המחבל הצ'צ'ני ג'וחר צארנייב, החשוד שהניח יחד עם אחיו טמרלאן את מטעני הנפץ במרתון בבוסטון לפני שבוע. כך מסר מנהל בתי המשפט בארצות הברית, גארי וונטה. לדבריו, שופט נכח בחדרו של צארנייב בבית החולים "בית ישראל" בבוסטון, שם הוא מאושפז במצב קשה, בעת שהוגש האישום נגדו. זאת בכדי לוודא שהוא מודע לתהליך המתקיים נגדו.

על אף שבתחילה דווח שפרטי האישום נאסרו לפרסום, ממשרד המשפטים האמריקאי נמסר כי צארנייב הואשם בשימוש בנשק להשמדה המונית, ועשוי להישפט לעונש מוות. אישום אחר נגדו הוא פגיעה מכוונת ברכוש אשר הביאה לגרימת מוות. בכתב האישום נכתב בין היתר כי כאשר חטפו האחים את המכונית שבאמצעותה ניסו להימלט מהשוטרים אמר צארנייב לנהג: "שמעת על הפיצוץ בבוסטון? אני עשיתי את זה".

ג'וחאר צרנייב, החשוד בפיגוע במרתון בוסטון. רויטרס
נפגע בגרונו ואינו מסוגל לדבר. ג'וחר צארנייב/רויטרס

בחיפוש שנערך בחדרו של צארנייב במעונות הסטודנטים נמצאו חומרי נפץ רבים וכן כובע מצחייה לבן כמו זה שהוא נצפה לובש ביום הפיגוע. במקביל להגשת כתב האישום אמר דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, כי צארנייב לא יישפט בתור טרוריסט זר, אלא בתור אזרח אמריקני. "נתבע את האזרח הזה באמצעות מערכת המשפט האמריקנית", אמר קרני בתדרוך לעיתונאים. "זוהי הדרך הראויה לעשות זאת".

צארנייב בן ה-19, שנפצע באורח אנוש ביום שישי בתום מרדף שניהלו אחריו כוחות הביטחון בעיירה ווטרטאון שבאזור בוסטון, שב להכרתו. הוא לא מסוגל לדבר כיוון שנפגע בגרונו. לדברי הסנאטור דניאל קואטס, חבר הוועדה לענייני מודיעין בסנאט האמריקאי, "זה לא אומר שלא ניתן יהיה לתקשר איתו בהמשך".

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה

האם האח הבכור היה מעורב ברצח משולש ב-2011?

במקביל להגשת כתב האישום, דוברת מטעם התובע המחוזי במחוז מידלסקס במסצ'וסטס מסרה כי הרשויות בארה"ב בודקות האם לאח הבכור, טמרלאן צארנייב, היה קשר כלשהו לרצח משולש בפרבר של בוסטון לפני כשנה וחצי. צארנייב היה חבר קרוב של אחד מבין שלושה גברים שגופותיהם נמצאו בוולטהאם שבמסצ'וסטס בספטמבר 2011.

בזמנו מסרו החוקרים כי התוקף הכיר את הקרבנות והרצח לא היה מקרי. "נבדוק כל קצה חוט חדש שיגיע אלינו", אמרה הדוברת, סטפני גויוטה. טמרלאן צארנייב נהרג במהלך המרדף המשטרתי אחרי שני האחים בפרבר ווטרטאון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully