וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלי בבוסטון: "המחבל נורה ברחוב שליד ביתי"

בעוד כוחות הביטחון מנהלים מצוד אחר החשוד השני בביצוע הפיגוע, הישראלים שמתגוררים באזור האסון מסתגרים בבתיהם בהלם: "זה מפחיד, מדובר בעיר שקטה לחלוטין"

צילום: רויטרס עריכה: טל רזניק

לילה לא שקט עובר על תושבי בוסטון ופרבריה, בהם גם ישראלים - שלמרות התחושה המעט-מוכרת, חשים פחד ומסתגרים בבתיהם. עודד, ישראלי המתגורר בווטרטאון, סיפר כי היה קרוב לירי שהביא לחיסולו של המחבל הראשון. "בסביבות השעה 01:00 לפנות בוקר אח של אשתי, שגר ממש ברחוב שבו אירעו היריות - רחוב לידנו, התקשר ואמר שהוא שומע יריות ופיצוצים ברחוב שלהם", סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות. "מיד לאחר מכן, המשטרה פתחה בחיפוש אחר החשוד השני וביקשו מהם להשטתח על הרצפה".

לדבריו, "אנחנו גם שמענו יריות אבל לקח לנו כמה דקות עד שהכל הובן לנו". עודד סיפר גם על הבלבול ששרר בקרב השוטרים. "היה את הפיגוע במרתון, ואת הירי ב-MIT. לאחר מכן היה שוד מזוין וירי על עוד בן אדם שנפצע קשה. אני לא חושב שהם קישרו בין כל האירועים האחרונים לאותם אנשים שביצעו את הפיגוע במרתון".

המרדף אחד המחבל ממרתון בוסטון. AP
המשטרה מחפשת אחר החשוד השני/AP

הוא התייחס גם לתחושות בקרב התושבים. "אני לא יודע אם היסטריה זו המילה הנכונה, אבל זה בהחלט מלחיץ במיוחד", תיאר. "כדורים חדרו לבית ליד בית המשפחה של אשתי", הוא סיפר וציין כי לאור האירועים בני המשפחה לא ישנו במשך כל הלילה. "היו פה ניידות כל הלילה ויש מסוקים מעלינו כל הזמן. עדיין אסור לצאת מהבית".

עודד אף הזכיר צירוף מקרים מצמרר במיוחד. אשתו גילתה, לפי הפרסומים בתקשורת, כי למדה עם המחבל שנורה למוות בידי השוטרים באותו בית ספר תיכון. "היה ביניהם הפרש של כמה שנים. הוא היה צעיר ממנה, היא לא הכירה אותו אישית". לשאלה האם הוא מעריך שהמצוד ייגמר מהר והחשוד השני ייתפס השיב עודד כי "אני די מופתע שהם לא תפסו אותו עד עכשיו. יש פה כוחות מאוד גדולים של משטרה, FBI ואפילו צבא. זה די מדהים שהוא הצליח לברוח". הוא מדגיש כי הוא לא מתכונן לשהייה ממושכת בבית וכי זהו "אינו מקלט ציבורי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
המרדף אחד המחבל ממרתון בוסטון. רויטרס
התושבים נקראו להסתגר בבתיהם/רויטרס

"האווירה פה עצובה, אנשים בהלם גם ככה מהפיצוץ במרתון שרובנו היינו עדים לו", סיפר אורן, סטודנט לתואר ראשון באוניברסיטת MIT. "עכשיו כולם עצובים גם מהמוות של השוטר. אישית, זה מאוד מטריד. דווקא כשיוצאים מהארץ מפסיקים לחשוב על אירועים כאלה, וכשזה קורה בקמפוס שלנו זה בכלל מפחיד".

אורן יצא ממבחן בפיזיקה כשעה לפני שנורה השוטר באותו הבניין. "עד אז כבר הייתי בחדר ומיד שמענו המון סירנות והתחילו לצוץ שמועות ששוטר נורה בקמפוס. אל הסירנות גם התווסף מסוק משטרתי שחג מעל הקמפוס למעלה משעה". האוניברסיטה הנחתה את הסטודנטים להישאר במקום ולא להתקרב לאזור הבניין בו נורו היריות. "המשכתי לעקוב אחר ההתפתחויות דרך אתרי החדשות, וגם דרך החלון שלי, בקומה הרביעית", הוסיף אורן, שגר במעונות הסטודנטים על גדות נהר צ'רלס שמשקיף לבוסטון.

המרדף אחד המחבל ממרתון בוסטון. רויטרס
"שוטרים ואנשי צבא בכל פינת רחוב, מאז יום שני"/רויטרס

כשעתיים וחצי לאחר מכן נודע כי היורים כבר מחוץ לקמפוס ושאפשר לחזור לשגרה "אך להיות ערני". ככל הנראה, לאחר שהתברר לשוטרים שהם רודפים אחר המחבלים מהמרתון, מספר אורן, חודשה ההנחיה שלא לצאת מהחדרים: "התרעות אלו המשיכו אל תוך הלילה. כל שעות הלילה ראיתי כמות עצומה של רכבי משטרה נוסעים במהירות. זה ממשיך עכשיו, וגם יש מסוקים משטרתיים באוויר. בסביבות השעה 5 לפנות בבוקר קיבלנו הודעה שהלימודים היום מבוטלים וגם עובדי הקמפוס והפקולטה קיבלו הנחייה להישאר בבתיהם. כרגע כולם בחדרים, רואים רכבי משטרה עוברים מידי פעם אבל גם יש לא מעט עוברי אורח ברחובות. אני וחברי לא מתכוונים לצאת החוצה בשעות הקרובות. אין טעם להסתכן".

"יכול להיות שיש יותר מכפי שאנחנו יודעים"

"רק התעוררתי בבוקר, והתעדכנתי שירו באחד החשודים", אומרת פרי, ישראלית המתגוררת בשכונת ג'מייקה פליין בבוסטון כבר שלוש שנים, בשיחה עם וואלה! חדשות. "מאז יום שני יש פאניקה וחרדה גדולה בקרב האנשים בבוסטון", היא מספרת ומציינת כי מאז הפיגוע הוצבו ברחובות העיר מאות שוטרים ואנשי צבא.

פרי מספרת כי קיבלה הבוקר מייל מבית הספר בו היא סיימה את לימודיה, הקורא לתלמידים ולמורים לא להגיע ללימודים כי הוא נסגר ועל כולם להישאר בבית. "זה באמת מפחיד, מדובר בעיר שקטה לחלוטין". חבריה, גם הם סטודנטים, העדיפו עוד כששמעו על הירי ב-MIT שלא ללכת למוסדות הלימודים שלהם עקב הפחד. "קיימת התחושה שיכול להיות שיש יותר מכפי שאנחנו יודעים", היא מתארת.

פרי מדגישה כי קיים הבדל בין התגובה של המקומיים לזו של הישראלים בבוסטון, עמם היא נמצאת בקשר. "מבחינתנו הישראלים, הפיגוע במרתון היה אירוע נוראי. אבל זה מרגיש כמו עניין שבשגרה. הבוסטונאים היו המומים ומלאי חרדה היסטרית". באופן מפתיע, דווקא בבוסטון השקטה בדרך כלל מרגישה פרי בטוחה פחות, מאשר בישראל. "יש לי יותר תחושת ביטחון בישראל. ברצינות". בינתיים, כפי שהתבקשו תושבי העיר, נשארת פרי בדירתה, הנמצאת מרחק 20 דקות נסיעה מווטרטאון, ומקווה, כמו שאר תושבי העיר, שהכל יסתיים בשלום.

ניבה, מתגוררת בקיימברידג' הסמוכה ובעלה יונתן עושה דוקטורט במדעי המחשב ב-MIT, סיפרה על הפחד שעוטף את התושבים. "התחושה מאוד קשה ומפחידה. כולנו סגורים בבתים. יצאה הודעה מסודרת מהאוניברסיטאות וממקומות העבודה לא לצאת מהבית", אמרה. "אנחנו, אישית, פחות בפאניקה כי קצת מורגלים למצבים דומים מהארץ, אבל בהחלט לא פשוט. כולם יושבים בבתים ומחוברים לטלוויזיה ולאינטרנט ומקוים לבשורות טובות. קרב היריות הלילה היה ממש ליד הבניין שבו בעלי לומד. במזל לא היה שם בעצמו".
לדבריה, "האזור שלנו די שקט כרגע, האמת. נראה לי שכרגע רוב הכוחות ב-MIT ובווטרטאון ששם המצוד כרגע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully