וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנאט: נסייע לישראל אם תיאלץ לפעול נגד איראן

"החלטת הסנאט ה-65" קובעת כי ארה"ב תמנע מאיראן להשיג נשק גרעיני ותסייע לישראל מבחינה דיפלומטית, כלכלית וצבאית אם זו תנקוט פעולה צבאית נגד איראן כדי להגן על עצמה

צילום: דניאל בוק, עריכה: טל רזניק

(צפו בדברי השר יעלון על איראן)

ביום העצמאות ה-65 של מדינת ישראל אימצה ועדת החוץ של הסנאט האמריקאי את "החלטת הסנאט ה-65", הקובעת כי ארצות הברית תסייע לישראל מבחינה דיפלומטית, כלכלית וצבאית אם זו תיאלץ לנקוט בפעולה צבאית נגד איראן. ההחלטה, אותה יזמו יו"ר ועדת החוץ של הסנאט רוברט מנדז והסנאטור לינדסי גרהם, מדגישה כי ארצות הברית תהיה מחויבת למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני.

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד מבקר במצרים. קהיר ינואר 2013. רויטרס
ארה"ב תסייע לישראל אם תתקוף ותהיה מחויבת למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני. הנשיא אחמדינג'ד/רויטרס

אתמול (שלישי) התייחס שר הביטחון משה (בוגי) יעלון לאיומים הניצבים בפני מדינת ישראל, ובראשם היום האיראני. "בטהרן קורמת עור וגידים, בשנים האחרונות, תכנית גרעין צבאית, שמשמעות השלמתה עלולה להיות הרת אסון", אמר יעלון בקבלת פנים שנערך, כמדי יום עצמאות, לבכירי מערכת הביטחון, פורום המטה הכללי של צה"ל, קצינים בכירים, נספחים צבאיים זרים ונציגי תעשיות ביטחוניות. "איראן גרעינית תפתח את הדרך למרוץ חימוש גרעיני במזרח התיכון ותוביל לאפשרות של הפצת נשק גרעיני לארגוני טרור", הוסיף.

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון נואם בטקס קבלת הפנים של משרד הביטחון לרגל יום העצמאות, 16 באפריל 2013. דרור עינב
"על ישראל להתכונן לאפשרות שתצטרך להגן על עצמה בכוחות עצמה". יעלון/דרור עינב

שר הביטחון התייחס לאפשרות של תקיפה צבאית באיראן ואמר כי "מדינת ישראל לא צריכה להוביל את המערכה מול איראן, שכן היא 'רק' השטן הקטן. השטן הגדול הוא אמריקה, קרי העולם המערבי בהובלת ארצות הברית", הסביר. "אך לנו ברור כי המטרה הראשונה של משטר האייתולות עלולה להיות מדינת ישראל: לא בכדי שליטי איראן מדברים בקול רם וללא בושה על מחיקתה של ישראל מהמפה. על העולם להוביל את המערכה מול איראן, אך על ישראל להתכונן לאפשרות שתצטרך להגן על עצמה, בכוחות עצמה", אמר יעלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully