וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: "נערכים לאפשרות שנצטרך להגן על עצמנו"

16.4.2013 / 22:00

באירוע קבלת פנים לרגל יום העצמאות התייחס שר הביטחון לאיום הגרעיני ואמר כי "ישראל לא צריכה להוביל את המערכה מול איראן". על "טפטופי הרקטות" אמר: "נגיב בתקיפות"

צילום: דניאל בוק, עריכה: טל רזניק

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, קיים הערב (שלישי) כמדי שנה במוצאי חג העצמאות קבלת פנים לרגל יום העצמאות של מדינת ישראל בהשתתפות בכירי מערכת הביטחון, פורום המטה הכללי של צה"ל, קצינים בכירים, נספחים צבאיים זרים ונציגי תעשיות ביטחוניות. מדובר באירוע ממלכתי מרכזי של מערכת הביטחון, שבניגוד לשנים עברו, התקיים הערב בבית חיל האוויר בהרצליה, ולא בבסיס הקריה בתל אביב.

שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל בני גנץ בקבלת הפנים המסורתית של שר הביטחון לרגל יום העצמאות, אפריל 2013. דרור עינב
שר הביטחון והרמטכ"ל בבית חיל האוויר בהרצליה, הערב/דרור עינב

בשנים האחרונות נמתחה ביקורת על שרי הביטחון כיוון שהזמינו אורחים רבים לאירוע, בהם פוליטיקאים, עסקנים וחברים, תוך בזבוז כספי ציבור. לאור הביקורת שנמתחה על היקף האירוע, החליט השר יעלון לקיים השנה קבלת פנים מצומצמת שבה ישתתפו ראשי מערכת הביטחון וחברי פורום מטכ"ל של צה"ל עם נשותיהם.

בדבריו באירוע התייחס שר הביטחון החדש לאיומים הניצבים בפני מדינת ישראל, ובראשם האיום האיראני. "בטהרן קורמת עור וגידים, בשנים האחרונות, תכנית גרעין צבאית, שמשמעות השלמתה עלולה להיות הרת אסון. איראן גרעינית תיפתח את הדרך למרוץ חימוש גרעיני במזרח התיכון, ותוביל לאפשרות של הפצת נשק גרעיני לארגוני טרור", אמר יעלון. "מצב כזה עלול להיות חלום הבלהות של העולם המערבי, שכן אז אנו עלולים לפגוש באיום מגיע לחצר האחורית של בירות העולם המערבי".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"העולם החל לטפל בבעיית הגרעין האיראני באיחור"

לדברי יעלון, "העולם החל לטפל בבעיית הגרעין הצבאי של איראן באיחור. העובדה שהצנטריפוגות באיראן ממשיכות להסתובב והאורניום המועשר כבר נצבר, מוכיחה כי המשטר בטהרן אינו מתרשם מהצעדים שננקטו עד כה. יתרה מזאת: המשטר בטהרן אינו מזהה נחישות של העולם המערבי לעצור את פרויקט הגרעין, ולכן הוא מרשה לעצמו להמשיך ולקדם את תכניתו. על מדינות העולם המערבי להבין כי רק טיפול תקיף יוביל לעצירת האיום".

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון נואם בטקס קבלת הפנים של משרד הביטחון לרגל יום העצמאות, 16 באפריל 2013. דרור עינב
"המטרה הראשונה של משטר האייתוללות עלולה להיות מדינת ישראל". יעלון, הערב/דרור עינב

שר הביטחון התייחס לאפשרות של תקיפה צבאית באיראן. "מדינת ישראל לא צריכה להוביל את המערכה מול איראן, שכן היא 'רק' השטן הקטן. השטן הגדול הוא אמריקה, קרי העולם המערבי בהובלת ארצות הברית", הסביר. "אך לנו ברור, כי המטרה הראשונה של משטר האייתוללות עלולה להיות מדינת ישראל: לא בכדי שליטי איראן מדברים בקול רם וללא בושה על 'מחיקתה של ישראל מהמפה'. על העולם להוביל את המערכה מול איראן, אך על ישראל להתכונן לאפשרות שתצטרך להגן על עצמה בכוחות עצמה".

עם זאת, הבהיר שר הביטחון כי פעולה צבאית לא תהיה הבחירה הראשונה. "כמי שחווה מלחמות ואיבד חברים, פקודים, מפקדים ורעים לנשק, אני סבור שהפעלת כוח צבאי היא המוצא האחרון בכל עימות. כשר הביטחון של מדינת ישראל עליי לעשות כמיטב יכולתי בהחלטותיי כדי שלא תבאנה יגון ושכול", אמר. "זו אחריות כבדה מאין כמותה. אך עלינו להיות ערוכים ומוכנים להפעיל כוח צבאי אם ניאלץ לעשות זאת, ולהכריע את אויבינו באופן חד, ברור ומהיר".

יעלון הפנה את תשומת הלב גם לאיומים הנוספים על ישראל. "חיזבאללה וחמאס חמושים בעשרות אלפי טילים ורקטות מסוגים שונים, וביום פקודה ישגרו אותם לעבר ערינו ואזרחינו. גם בימים אלו, ועל אף הישגיו של מבצע 'עמוד ענן', סופגים יישובי הדרום מפעם לפעם טפטופי רקטות", אמר. "לא נשלים עם תופעות מסוג זה, ונגיב עליהן ביד תקיפה ונחושה. על אף שארגון חיזבאללה עסוק בחודשים אלה בלחימה למען משטרו של בשאר אסד בסוריה, הוא ערוך ומוכן לעימות עם ישראל בסיוע איראני וסורי. חיזבאללה הוא זרוע הביצוע של המשטר בטהרן, גם בסיוע למשטר הסורי וגם באיום עלינו. על אזרחי לבנון ומנהיגיהם להבין, כי על כל התקפה של חיזבאללה עלינו, הארגון ולבנון עצמה ייחשבו לאחראים וישלמו על כך את המחיר".

קבלת הפנים המסורתית של משרד הביטחון לרגל יום העצמאות. דרור עינב
האירוע צומצם בעקבות הביקורת/דרור עינב

הוא התייחס גם לתהליך השלום עם הפלסטינים ואמר כי "ידנו מושטת לשלום לכל שכנינו, וכמובן גם לשכנינו הפלסטינים. מדינת ישראל מוכנה להיכנס כבר מחר למשא ומתן ישיר ללא תנאים מוקדמים עם שכנינו הפלסטינים כדי לנסות ולהוביל לפיוס היסטורי ולהסכם קבע שמשמעותו, מבחינתנו, הכרה במדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, סוף הסכסוך, קץ התביעות ומתן מענה לצרכינו הביטחוניים". עם זאת, לדבריו, "למרבה הצער, לא ניכר כי הנהגת הרשות הפלסטינית חותרת באמת ובתמים לסיום הסכסוך, שכן הכלל הבסיסי – חינוך לתרבות של שלום בקרב הדור הצעיר הפלסטיני, אינו ניכר במערכת הלימוד הפלסטינית".

שר הביטחון דיבר גם על סוגיית השוויון בנטל ואמר כי "זהו פצע מדמם בחברה הישראלית, ובימים אלו אנו עסוקים ביצירת מתווה שיוביל להגדלת גיוס חרדים ובני מיעוטים לשירות הצבאי והלאומי-אזרחי". הוא הוסיף: "בטוחני כי בתוך שנים לא רבות יגדל באופן משמעותי שיעור הנושאים בנטל השירות מקרב הציבור החרדי, באופן שיסייע לנו לבצע שינויים ועדכונים גם במתווה השירות הצבאי. נצליח בכך רק במתווה הדרגתי, בסובלנות ותוך הידברות ושכנוע, שכן כל דרך אחרת עלולה להוביל אותנו לכישלון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully