וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: חשפנו רשת שהלבינה מיליארדים עבור איראן

12.4.2013 / 1:29

משרד האוצר האמריקאי הודיע כי איש עסקים איראני, בנק מלזי ורשת חברות עקפו את הסנקציות הכלכליות על הרפובליקה האיסלמית. בין היתר, עשרות מיליונים הועברו למשמרות המהפכה

משרד האוצר האמריקאי הודיע אמש (חמישי) כי חשף איש עסקים איראני, בנק מלזי וכן רשת של חברות שעקפו לכאורה את הסנקציות הכלכליות הבינלאומיות שהוטלו על הרפובליקה האיסלמית, וזאת באמצעות הלבנת כספים.

לדברי המשרד, איש העסקים בבאק זנג'אני והבנק האיסלמי הראשון להשקעות סיפקו סיוע כלכלי ואחר לחברת הנפט הלאומית של איראן. כמו כן נטען כי זנג'אני ושורת החברות העבירו מיליארדי דולרים לבקשת ממשלת איראן, כולל עשרות מיליוני דולרים שהועברו ליחידת ההנדסה של משמרות המהפכה.

"לאחר שהסנקציות הבינלאומיות נהיו חונקות ביותר, איראן החליטה להלבין כסף בדרכים פליליות ולשנע כספים ונפט תחת שמות בדויים", אמר דיוויד כהן, תת-שר לענייני טרור ומודיעין כלכלי במשרד האוצר האמריקאי. "אין זה משנה אם זה נעשה בעזרת זנג'אני או שותף אחר לעבירה. אנו נחושים לחשוף ולסכל את ניסיונותיה של איראן להתחמק מהסנקציות ולנצל לרעה את המערכת הכלכלית העולמית", הוא הוסיף. הבכיר האמריקאי ציין כי משרדו אסר כל סחר בין אזרחי ארצות הברית לבין זנג'אני ורשת החברות והקפיא את כל הנכסים שברשותם במדינה.

בתוך כך, על רקע כשלון סבב השיחות הנוסף בין איראן לבין המערב, המחוקקים בארצות הברית פועלים להחמרת הסנקציות על הרפובליקה האיסלמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully