וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונה: פרס הגיע לרכבת - "השחורים" קיבלו חופש

איגוד עובדי הרכבת בצרפת מתלונן כי עובדים שזוהו כבעלי רקע צפון-אפריקאי קיבלו הוראה שלא להגיע לעבודה לקראת הגעתו של הנשיא לפריז. חברת הרכבות מבטיחה "חקירה מקיפה"

הנהלת תחנת הרכבת בפריז הורתה לעובדים שחורים ולעובדים ממוצא צפון-אפריקאי שלא להגיע לעבודה במקביל להגעתו לתחנה של הנשיא שמעון פרס. הטענה עלתה במסגרת תלונה שהגיש איגוד עובדי הרכבות של צרפת.

מפרטי התלונה, שנחשפו בכלי התקשורת בצרפת, עולה כי בעת שחלף פרס בתחנה גאר דו נור ב-8 במרץ, ההנהלה ביקשה להבטיח כי "לא יהיו במקום עובדים מוסלמים שיקבלו את פניו של נשיא ישראל". במסרת ביקורו באירופה בחודש שעבר, בא פרס לצרפת ברכבת מהירה שהגיעה מבריסל, שם העניק את אות חסיד אומות העולם ל-11 בלגים.

צרפת אינה דורשת מעובדים להזדהות בדתם. ואולם, לפי התלונה, מנהל התחנה ביקש מעובדים "בעלי רקע שחור או ערבי" שלא להגיע לעבודה, מתוך הנחה שהם מוסלמים.

תחנת הרכבת גאר דו נורד, פריז. GettyImages
תחנת הרכבת גאר דו נור בפריז/GettyImages

בהנהלת חברת הרכבות, SNCF, המעסיקה עובדים רבים מקרב הקהילה המוסלמית ובפרט באזור פריז, טענו תחילה כי מקור ההוראה היה בהנחיות בטיחות שהתקבלו ממשרד הפנים הצרפתי ומשגרירות ישראל בפריז. לפי פרסומים מקומיים, הטענות הללו הוכחשו על ידי דוברים של שני המשרדים. כעת טוענים בחברת הרכבות כי ההוראה הגיעה מהשורות הגבוהות של ההנהלה, ומבטיחים לקיים "חקירה מלאה" בנושא.

הפרשה עשויה להביך את חברת הרכבות בשל פעילותה במלחמת העולם השנייה. ב-2011 התנצלה החברה הצרפתית על הפעלת קרונות שיצאו מתחנת הרכבת גאר דו נור בפריז ויצאו למחנות ההשמדה בגרמניה, והביעה צער בפני ניצולי השואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully