וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס לאיחוד האירופי: "חיזבאללה – ארגון טרור"

בנאום ראשון בפרלמנט האיחוד בשטרסבורג, הדגיש נשיא המדינה את הסכנות מכיוון חיזבאללה, כמו גם מכיוון הרפובליקה האיסלמית: "אירן מכחישה את השואה וקוראת לשואה נוספת"

נשיא המדינה, שמעון פרס, המבקר בימים אלה בצרפת, נאם הבוקר (שלישי) בפעם הראשונה במשכן הפרלמנט האירופי בשטרסבורג. בנאומו בפני חברי הפרלמנט הזהיר פרס מפני האיומים הנשקפים מכיוון אירן. "הסכנה הגדולה ביותר לשלום בעולם הוא המשטר האירני הנוכחי", קבע פרס. "אירן תומכת בטרור ברחבי העולם", המשיך. "שלוחתה העיקרית, חיזבאללה, מוציאה אל הפועל מתקפות טרור ומאיימת על יציבות האזור כולו". הוא הוסיף כי "הם מכחישים את השואה, הם קוראים לשואה נוספת".

הנשיא הדגיש בפני חברי הפרלמנט כי "חיזבאללה הוא ארגון טרור – לא תנועה פוליטית". לאחרונה דחקו בולגריה וארצות הברית בשרי האיחוד האירופי להכיר בחיזבאללה כארגון טרור, עקב מסקנות ועדת החקירה שהוקמה בבולגריה, לפיהן עמד הארגון מאחורי הפיגוע בבורגס ביולי האחרון, בו נהרגו חמישה תיירים ישראלים ונהג אוטובוס בולגרי.

פרס סיפר לחברי הפרלמנט על עברו האישי, וטווה בדבריו את זכר השואה והקמת המדינה. "עליתי לישראל בשנת 1934, בגיל 11", סיפר. "ב-1942, רוב תושבי העיירה שלי נשרפו בעודם בחיים. אילו הייתה משפחתי דוחה את עלייתה בשמונה שנים, היינו מושמדים". הוא הדגיש את התפתחות היחסים בין אירופה לישראל: "כאן חווינו את הטרגדיה האיומה בתולדותינו, כאן חלמנו על לידה מחדש נגד כל הסיכויים. עבורנו, אירופה של השואה הופכת לאירופה התומכת בתחייתנו".

פרס המשיך ושיבח את האיחוד האירופי, על כך שהוא מאחד 27 מדינות שרבות מהן היו בעבר אויבות זו של זו. "היחסים שלנו, כאן ועכשיו, הם דיאלוג בין שני נסים", אמר. "ישראל נהנית מהסכם שיתוף הפעולה עם אירופה, ומקשרים קרובים עם האיחוד האירופי כמעט בכל תחום. באתי להודות לכם על חברותכם, בהתבסס על ערכינו המשותפים".

בימים האחרונים נפגש פרס עם שר החוץ הצרפתי לורן פביוס, נשיא צרפת פרנסואה הולנד, אימאמים מוסלמים בפריז, וכן עם מנהיגים יהודים בטולוז, על רקע יום השנה לפיגוע בו נרצחו ארבעה יהודים בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully