וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסף מידע על הנשיא פרס עבור חיזבאללה - וייכלא

קובי מנדל

9.4.2013 / 11:32

תושב מג'ד אל-כרום היה בקשר עם נציג הארגון ותכנן להעביר לו מידע שיאפשר לפגוע בנשיא, אלא שמעצרו מנע זאת. נגזרו עליו 7 שנות מאסר: "הנזק שעלול היה להיגרם היה משמעותי"

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר הבוקר (שלישי) שבע שנות מאסר בפועל ושנת מאסר נוספת על תנאי, על מילאד חטיב, בן 27 ממג'ד אל-כרום, שהורשע בעבירות על ביטחון המדינה ובהן איסוף מידע על אבטחת נשיא המדינה שמעון פרס, עבור חיזבאללה. חטיב הורשע במסגרת הסדר טיעון במגע עם סוכן חוץ, בקשר לסייע לאויב במלחמה ובמתן שירות להתאחדות בלתי מותרת. הוא הביע חרטה על מעשיו וציין כי לא היה מעורב בפעילות בלתי חוקית נגד המדינה.

שמעון פרס בביקור לכבוד עיד אל פיטר במג'דל כרום הבוקר. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
חטיב תכנן להעביר לחיזבאללה מידע במטרה לפגוע בנשיא. פרס בביקור במג'ד אל-כרום/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

לפי כתב האישום, חטיב נפגש עם נציג חיזבאללה כמה פעמים בין השנים 2012-2007, והסכים לאסוף מידע על מקומות אסטרטגיים בישראל ועל אנשי ציבור ערבים שמקיימים קשרים עם מפלגות ציוניות. בשנה שעברה נפגש חטיב עם נציג חיזבאלה ומסר לו פרטים על בסיס צבאי ועל מיקומם של מפעלים שמציירים נשק בישראל. כמו כן, מסר חטיב מידע על סידורי האבטחה של הנשיא פרס בביקורו במג'ד אל-כרום באוגוסט האחרון - לרבות מספר המאבטחים ומספר כלי הרכב בפמלייתו. את המידע לא הספיק חטיב להעביר לחיזבאללה בשל מעצרו.

שופטי בית המשפט המחוזי, בראשות אב בית הדין השופט יוסף אלרון, ציינו בגזר הדין כי "הערך החברתי שנפגע במקרה זה הוא ביטחון המדינה. הפגיעה הייתה יכולה להיות חמורה מאוד ורק מעצרו של הנאשם מנע את השלמת משימותיו". עוד נכתב: "הנאשם תכנן את מעשיו בקפידה, סירב לפתוח חשבון בנק באירופה או לקבל מצלמה מחשש שייתפס, והנזק שעלול היה להיגרם לביטחון המדינה היה משמעותי ביותר". עם זאת, השופטים קבעו כי לא ניתן לקבוע שהנאשם פעל מתוך מניעים אידיאולוגיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully