וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט פעיל חיזבאללה בקפריסין: "אומנתי רק להגן"

בקפריסין החל משפטו של חוסאם טאלב יעקוב, הנאשם שאסף מידע על תיירים. הוא הודה כי פעל בשליחות הארגון, אך הכחיש כי תכנן פיגוע נגד ישראלים: "לעולם לא הייתי מסוגל לכך"

בבית המשפט בקפריסין מסר הערב (רביעי) המחבל הלבנוני-שבדי חוסאם טאלב יעקוב, שנעצר ביולי בעיר לימסול בקפריסין, את עדותו, ובה הודה במעורבותו בפעילות חיזבאללה באי. בעדות שמסר בבית המשפט במדינה הודה הנאשם כי שימש כפעיל בארגון מאז 2007, ופעל על פי הנחיות מפעילו, שכינויו היה איימן. על פי כתב האישום, נתבקש יעקוב, בין השאר, לאסוף מידע על אוטובוסים המסיעים תיירים שמגיעים לאי.

למרות הודאתו בחלק מההאשמות נגדו, הוא הכחיש כי תכנן פיגוע נגד תיירים ישראלים, כפי שמאשימה אותו התביעה. "גם אילו היו אומרים לי לבצע פיגוע, הייתי מסרב. לעולם לא הייתי יכול לעשות זאת", אמר. "בלבנון אימנו אותי רק בהגנה". על פי דיווח ב"ניו יורק טיימס", עדותו של יעקוב הוקראה מן הכתב בידי מתרגם, בשפה היוונית.

שדה התעופה בלרנקה, קפריסין. 2012. AP
"הגעתי רק בגלל רכב שכור". שדה התעופה בלרנקה/AP

יעקוב העיד כי גם הוא עצמו לא ידע מי היה מפעילו, שהיה אוסף אותו ברכב מסחרי בפגישותיהם. "מעולם לא ראיתי את פניו של איימן משום שהוא תמיד חבש מסיכה", אמר. מעדותו של יעקוב עולה כי קודם לכן הוטלו עליו משימות גם בצרפת, בטורקיה, בהולנד ובמדינות נוספות. הרשויות בקפריסין טוענות כי יעקוב הגיע פעמים רבות לשדה התעופה בלרנקה כדי לתצפת על מטוסים שם, אך יעקוב נימק זאת בכך ששכר רכב עם תקלה במיזוג, שאותו נאלץ להחזיר.

משפטו של יעקוב מתנהל על רקע הדיונים באיחוד האירופי, המתלבט אם להכריז על חיזבאללה כארגון טרור, וזאת בעקבות חקירת שלטונות בולגריה שחשפו את הקשר של הארגון למתקפת הטרור על אוטובוס התיירים הישראלים בבורגס בשנה שעברה. ארצות הברית דוחקת במדינות האיחוד להכריז על חיזבאללה כעל ארגון טרור, אך ספק אם זה יקרה, ובוודאי לא בחודשים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully