וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: סוכל פיגוע נגד מטרות ישראליות בקפריסין

18.10.2012 / 18:22

לפי הדיווח, השירות החשאי תפס חומר נפץ שיועד לפגוע בין היתר בספינות שיט הנושאות תיירים ישראלים, אך לא צוין מתי. זהו המקרה השני של סיכול פיגוע במדינה בחצי שנה

השירות החשאי של קפריסין סיכל פיגוע נגד מטרות ישראליות – כך דווח הערב (חמישי) באתר העיתון הקפריסאי "אלת'יאה". על פי הדיווח, נמצאו באזור נמל לימסול, שבדרום המדינה, מאה גרם של חומר נפץ בצבע ורוד, בצורת כדור. על פי המידע שהגיע לידי העיתון, חומר הנפץ נועד לפגוע באינטרסים ישראליים, בפרט בספינות שייט הנושאות תיירים ישראלים, לא רק בקפריסין.

עוד דווח כי חומר הנפץ נתפס על ידי סוכנות המודיעין המרכזית במדינה, והועבר בזהירות למחלקה לחקירות פלילים בנמל לימסול. משם, הוא הועבר למעבדות לצורך השמדתו. לא צוין בדיווח מתי הסיכול התרחש.

גורם ביטחוני התייחס לדיווחים בעיתונות הקפריסאית ואמר כי "המשטרה הקפריסאית העבירה לישראל מידע אודות איתור של חומר חבלה שעל פי ההערכה יועד לשמש לפיגוע עתידי נגד מטרות ישראליות באזור. אנחנו מעריכים מאד את היוזמה והגברת הערנות של המשטרה הקפריסאית, שבעקבות האירועים השנה וההתראות לפגוע בתיירים ישראלים הגבירה את הערנות במספר דרכים, בין היתר באמצעות כלבי גישוש, סיורים ואיסוף מודיעין". הגורם ציין כי "על פניו נראה שמשקל של 100 גרם חומר נפץ לא אמור להפוך לפיגוע ראווה ונבדקות שתי אפשרויות. האחת, כי מדובר בניסיון לבדוק את רמת הבידוק הביטחוני בקפריסין והשנייה, כי מדובר בניסיון לאסוף חומר חבלה בנקודת איסוף".

רק לפני שלושה חודשים, נעצר אזרח שבדי ממוצא לבנוני בן 24, גם כן בנמל לימסול בקפריסין, בחשד שתכנן לפגוע במטרות ישראליות. על פי הדיווח בכלי התקשורת בקפריסין, הוא תכנן לפגוע ככל הנראה במטוס או באוטובוס, ונעצר בעקבות מידע שהתקבל מסוכנויות ביון זרות.

בישראל תיארו את החשוד כפעיל חיזבאללה שהיה אמור לפעול במתווה דומה לזה של המחבל המתאבד שהרג חמישה תיירים ישראלים בעיר הנופש בורגס שבבולגריה ביולי. גם גורמים בקפריסין אישרו כי במאפייני פעילותו של החשוד לפני מעצרו נמצאו קווי דמיון להתרחשויות לפני הפיגוע בבורגס.

לאחר הגשת כתב אישום נגדו בבית המשפט בעיר הבירה ניקוסיה, בגין קשירת קשר, כוונה לבצע פשע וחברות בהתארגנות עבריינית, הוא הכחיש את המיוחס לו. המשך הדיונים בעניינו נקבעו לסוף החודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully