וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 שנות מאסר לפעיל חיזבאללה שתצפת על ישראלים

הפעיל, חוסאם טאלב יעקוב, נעצר בשנה שעברה בחשד שתצפת על אוטובוסים של תיירים ישראלים בשדה תעופה בקפריסין. בשבוע שעבר הוא הורשע במעורבות במזימה לפגוע בישראלים

בית משפט בלימסול בקפריסין דן היום (חמישי) את פעיל החיזבאללה חוסאם טאלב יעקוב לארבע שנות מאסר – כך דיווחו כלי תקשורת בקפריסין. יעקוב, אזרח לבנוני-שוודי, הורשע בשבוע שעבר בחמישה אישומים, בהם מעורבות במזימה לפגיעה בישראלים, לאחר שהודה במעורבות בפעילות חיזבאללה באי.

בתחילה התכוונו השופטים לגזור על יעקוב עשר שנות מאסר, אולם לאחר שההגנה התנגדה בטענה שהוא היה צעיר בעת שביצע את המעשים וכי אין לו עבירות קודמות, הוחלט לגזור עליו ארבע שנות מאסר. תשעת החודשים שבהם היה יעקוב בכלא מאז נעצר בחודש יולי בשנה שעברה יקוזזו מעונשו. הוא נעצר לאחר שתצפת על אוטובוסים של תיירים ישראלים בשדה תעופה בלרנקה.

חוסאם טאלב יעקוב, פעיל חיזבאללה שפעל בקפריסין. AP
חוסאם טאלב יעקוב/AP

בחודש שעבר מסר יעקוב את עדותו, ובה הודה במעורבותו בפעילות של ארגון חיזבאללה באי. בעדות שמסר בבית המשפט במדינה הודה הנאשם כי שימש כפעיל בארגון מאז 2007, ופעל על פי הנחיות מפעילו, שכינויו היה איימן. למרות הודאתו בחלק מההאשמות נגדו, הוא הכחיש כי תכנן פיגוע נגד תיירים ישראלים. "גם אילו היו אומרים לי לבצע פיגוע, הייתי מסרב. לעולם לא הייתי יכול לעשות זאת", אמר. "בלבנון אימנו אותי רק בהגנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully