וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מהערב: סגר מלא על שטחי יהודה ושומרון

14.4.2013 / 22:26

כוחות הביטחון הטילו סגר על שטחי הגדה המערבית, אשר יסתיים במוצאי החג. המשטרה ומד"א נמצאים בכוננות גבוהה לקראת אירועי יום הזיכרון ויום העצמאות ברחבי הארץ

עם תחילת אירועי יום הזיכרון ולקראת חגיגות יום העצמאות, הוטל החל מהערב (ראשון) סגר מלא על שטחי יהודה ושומרון, שיוסר ביום שלישי בשעות הערב. ההחלטה התקבלה על ידי שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, ובהתאם להערכת המצב בצה"ל. במהלך הסגר יותר מעבר רק במקרים הומניטאריים, רפואיים וחריגים, כל זאת בכפוף לאישור המנהל האזרחי. בתום הערכת מצב שקיימה היום המשטרה, הבהיר ראש אגף המבצעים, ניצב ניסים מור, כי למרות ההחלטה על הטלת הסגר – לא מצויות בידי המשטרה התרעות ממוקדות על כוונת גורמים עוינים לנסות ולבצע פיגועים.

מחסום צה"ל  בצומת תפוח, ינואר 2013. שלומי גבאי
לא מצויות התרעות ממוקדות על כוונת גורמים עוינים לבצע פיגועים/שלומי גבאי

במקביל, המשטרה נערכת בכוחות מלאים לאירועי יום הזיכרון בבתי העלמין ובאנדרטאות ברחבי הארץ ובכבישים. בערב יום העצמאות צפויה המשטרה לאבטח כ-240 אירועים ברחבי הארץ, וביום החג מספר רב של מטיילים ומבקרים בפארקים ובשמורות הטבע. מהמשטרה נמסר כי בימים הקרובים שוטרים ומתנדבים רבים יתפרסו במוקדי האירועים ותוגבר הנוכחות במוקדי בילוי, בדגש על אלה של בני נוער.

הר הרצל , אפריל 2013. נועם מושקוביץ
המשטרה נערכת בכוחות מלאים לאירועי יום הזיכרון בבתי העלמין ובאנדרטאות/נועם מושקוביץ

שוטרי התנועה יתפרסו בצירי הדרכים על מנת להכווין את התנועה ולסייע במיתון העומסים הצפויים. בנוסף, גם השנה יבוצע פיקוח על הפעלת זיקוקים. כמו כן, תבוצע פעילות גלויה וסמויה למניעת פריצות לבתי מגורים ובתי עסק ותתקיים אכיפה מוגברת נגד שוהים בלתי חוקיים. מוקדי 100 יתוגברו בשוטרים על מנת להשיב לפונים.

הר הרצל , אפריל 2013. נועם מושקוביץ
צוותי מד"א יאבטחו את טקסי יום הזיכרון, באתרי ההנצחה ובתי העלמין הצבאיים/נועם מושקוביץ

גם במגן דוד אדום נערכים בכוננות גבוהה לקראת הימים הקרובים. ממד"א נמסר כי הכוחות צפויים לשהות ברמת כוננות גבוהה ביותר בכל חלקי הארץ עד צאת יום העצמאות. הכוחות יאבטחו את טקסי יום הזיכרון, באתרי ההנצחה ובתי העלמין הצבאיים בהם יתקיימו עצרות זיכרון. בערב יום העצמאות יתפרסו הצוותים המתוגברים באזורי בימות הבידור ומרכזי הבילויים במטרה להעניק מענה מידי ומהיר. למחרת, תימשך הכוננות הנרחבת והמוגברת ותתמקד בפארקים, בגנים הלאומיים ובאתרי הטבע והנופש השונים. שני מסוקים יעמדו אף הם בכוננות גבוהה במטרה להעניק פינוי מוטס בהתאם לצורך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אגף משפחות והנצחה במשרד הביטחון, האחראי על אירועי יום הזיכרון, נערך השנה להגעתם של יותר ממיליון וחצי בני אדם לבתי העלמין הצבאיים ברחבי הארץ. סמנכ"ל וראש אגף משפחות והנצחה במשרד הביטחון, אריה מועלם, אמר כי "משרד הביטחון מצדיע לנופלים, ומחבק את המשפחות השכולות. ליבנו עם המשפחות השכולות ועם עם ישראל המתייחד עם זכר נופליו". מניין הנופלים במערכות ישראל מאז שנת 1860 (התר"ך) ועד 12 באפריל 2013 עומד על 23,085. מיום הזיכרון התשע"ב נוספו 92 חללים, בהם 37 חללי צה"ל, 12 חללי כוחות הביטחון והמשטרה וכן 43 נכי צה"ל שנפטרו כתוצאה מנכותם והוכרו במהלך השנה כחללי צה"ל. מניין המשפחות השכולות בישראל בשנת 2012 עמד על 17,553, בהן 2,324 יתומים ו-4,964 אלמנות צה"ל ומערכת הביטחון.

במהלך יום הזיכרון יתקיימו בבתי העלמין הצבאיים ברחבי הארץ 52 טקסים ממלכתיים ומאות טקסי זיכרון נוספים ייערכו בחלקות הקבורה הצבאיות בבתי העלמין מקריית שמונה ועד אילת, ובאלפי קברים ביישובים השונים. 4.1 מיליון מדברות "דם המכבים" יחולקו בבתי העלמין, בטקסים ובמוסדות החינוך ברחבי הארץ. עשרות אלפי מדבקות נשלחו לנציגויות ישראל ברחבי העולם. כ-23 אלף נרות "יזכור" ודגלונים יודלקו ויוצבו לצד קברי הנופלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully