וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר ומפקד שהראה את הדרך: לזכרו של מוטי

שלמה קופל

14.4.2013 / 16:00

במשך שנים שירת שלמה קופל לצדו ותחת פיקודו של מרדכי מדין, בסדיר ובמילואים, ובין השניים נרקמה ידידות אמיצה. קרוב ל-40 שנה לאחר מותו, נותר מוטי סמל לכל מה שיפה בארצנו

את מוטי מדין ז"ל היכרתי במהלך השירות הסדיר שלנו. אני הייתי בן 19, הגעתי כקצין צעיר לגדוד המרגמות המסייע של חטיבת גולני. מוטי היה מבוגר ממני בשנתיים, בשלהי השירות הסדיר שלו, ושימש בתפקיד קצין המודיעין של הגדוד. שם התחילה חברותנו.

לימים המשכנו למילואים יחד, ושם התהדקה חברותנו - אף שמוטי היה המפקד הישיר שלי. מוטי היה בחור שלא הרבה לדבר, אבל עיניו הבהירות והחדות דיברו עבורו. הוא נראה מעט אדיש בהתנהלותו, אבל אדישות זו חיפתה על רגשות סוערים בתוך-תוכו, אכפתיות גדולה לסובב אותו ועשייה גם מעבר למסגרות הצבאיות.

איבדתי חבר - סיפורים על חברים שנפלו:
החוד, הראשון: ירון אדל על יואן זרביב
היום בו נגמרה האגדה: צח ראוך על ליאור ניב
גם בנו מת איזה ילד: אלי כהן על דני יפרח
המשורר שנסק לגבהים: יובב כץ על שלמה ברילובסקי

הוא היה בן קיבוץ אילון, ודיברנו הרבה על הקיבוץ שאותו כה אהב. שנינו נישאנו באותה תקופה, ועוז, הבן הבכור שלו, נולד בסמיכות לבני הבכור. עשינו יחד דרך משותפת של ארץ ישראל של פעם, שבה אהבת המולדת ביחד עם שירות למענה ולמען הכלל היו נר לרגלינו. אלו לא היו מילים ריקות מתוכן, אלא מילים שהיו חרוטות בנשמותינו. מוטי תמיד הוביל והראה דרך, בדרכו השקטה והבטוחה שימש דוגמה לחייליו - וגם לי שהייתי פקוד וחבר קרוב.

מוטי תמיד גילה נכונות לעשייה, והוביל אותנו אחריו לכל פעולה. לקחנו חלק באימונים גדודיים ונוספים, אם בתפיסת קו בשירות הסדיר או לאחר מכן במלחמת יום הכיפורים. מוטי הרגיש שזאת חובתנו להילחם, ואנו הלכנו אחריו לקחת חלק בקרבות. הוא היה מפקד סוללה בתותחנים, בגדוד מסייע של מרגמות כבדות בשריון. ביום נפילתו, בעת הפגזה סורית מסיבית על גדוד המרגמות שלנו שבה נהרגו 13 חיילים מהגדוד, סיפרו לי חבריי שהוא עמד על כך שקודם יטפלו בפצועים האחרים. הוא הנחה את הצוות הרפואי לטפל בכל הפצועים האחרים, תוך שהוא מבטיח להם שהוא יהיה בסדר. אבל הוא לא היה בסדר - למרות שכלפי חוץ לא ראו זאת.

זה נשמע אולי בנאלי לומר שהטובים נופלים ראשונים, אבל הפתגם הזה מבחינתי מתאים למידותיו של מוטי, כי הוא היה הטוב שבינינו. מאז, במשך השנים, עד פטירת הוריו, מפעם לפעם נסענו לקיבוץ אילון להשתתף בטקס יום הזיכרון. הייתי עולה על הרכב יחד עם חבריי לגדוד, וכך נסענו לחלקת הקבר שבה נטמן. שם גם פגשנו את אחותו, את הוריו ומשפחתו.

אני מתגעגע לחברות שלנו, לסמל שמוטי היווה עבורי - של כל מה שיפה וטוב בארצנו. יהי זכרו ברוך.

רב-סרן מרדכי (מוטי) מדין, מפקד סוללת תותחנים בחזית רמת הגולן, נהרג מאש הצבא הסורי במלחמת יום הכיפורים, ב-13 באוקטובר 1973. בן 29 היה במותו

אתר לזכרו של מוטי מדין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully