וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: תלמידים נדרשו לנמק "מדוע היהודים רשעים"

מורה דרשה מתלמידיה "לכתוב נימוק משכנע מדוע יש להאשים את היהודים בבעיותיה של גרמניה הנאצית". המורה ביקשה שישתמשו בנימוקים רציונליים כדי לשכנע אותה "בנאמנות לרייך"

בזמן שבישראל ציינו את יום השואה, מורה בתיכון בניו יורק נתנה לתלמידיה משימה בעייתית במיוחד: כתבו נימוק משכנע מדוע יש להאשים את היהודים בבעיותיה של גרמניה הנאצית – כך מסרו אתמול (שישי) גורמים רשמיים במשרד החינוך של אלבני. דובר המחוז, רון לסקו, אמר כי ההנהלה שוקלת אילו אמצעים ינקטו נגד המורה.

עיתון נאצי, Der Stuermer. Der Stuermer, יד ושם
דרשה מהתלמידים להשתמש בטיעונים רציונליים מהתעמולה הנאצית. תעמולה נאצית בימי הרייך השלישי/יד ושם, Der Stuermer

תלמידי כיתה י' בתיכון באלבני נתבקשו ביום שני האחרון לחקור תעמולה נאצית, ולהניח שמורתם היא גורם רשמי בממשלה הנאצית, אותה צריך לשכנע בנאמנותם. במשימה נדרש מהתלמידים "לדון מדוע היהודים הם מרושעים". שליש מהתלמידים סירבו לבצע את המטלה. המפקחת על החינוך, מרגריט אנדן וינגרד סיפרה לניו יורק פוסט כי למורה לא היו כוונות רעות, אך ניסוח המטלה היה בעייתי: "אני לא מאמינה שהייתה כוונת זדון או רצון לפגוע במשפחות יהודיות", אמרה המפקחת שזימנה אמש (שישי) מסיבת עיתונאים במרכז הפדרציה היהודית המקומית.

דובר המחוז סיפר כי נודע למשרד החינוך על המטלה הבעייתית מאחד מהורי התלמידים. ההורה הזדעזע מדרישת המורה "לטעון כי היהודים רעים" ו"להשתמש בטיעונים רציונליים מהתעמולה הממשלתית כדי לשכנע אותי בנאמנותך לרייך השלישי!"

"תרגיל חינוכי" בעייתי אחר התרחש באותו היום בבית ספר יסודי בחיפה, אז מורה העמידה ילדים ממוצא רוסי בקדמת הכיתה כדי להמחיש ליתר התלמידים מהו "מראה גרמני". ההורים קראו לפיטוריה של המורה, שהביעה חרטה על המעשה. המקרה אירע ביום שני האחרון כשהמורה העבירה שיעור בנושא השואה לתלמידיה בכיתה ג'. במהלך השיעור טענה המורה כי הכוחות הגרמנים לא רצחו ולא פגעו ביהודי רוסיה, כיוון שהיו דומים לגרמנים במראה שלהם. לאחר מכן ביקשה המורה מהתלמידים הרוסים לעמוד בקדמת הכיתה על מנת שיתר התלמידים יוכלו לראות כיצד נראה מראה גרמני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully