וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתבך שוב: מעצב העל גליאנו התחפש ליהודי חרדי

המעצב שתועד בעבר אומר "אני אוהב את היטלר", צולם בניו יורק כשהוא חובש מגבעת שחורה ושערו מעוצב בצורת פאות לחיים של חסידים. בקהילה היהודית בעיר זועמים: "הוא לועג לנו"

יותר משנתיים לאחר שתועד כשהוא משמיע אמירות אנטישמיות בבית קפה פריזאי וסולק בבושת פנים ממשרת המנהל הקריאטיבי של בית האופנה היוקרתי כריסטיאן דיור, מעצב העל ג'ון גליאנו שוב נתפס במעשה מעורר תרעומת. גליאנו הגיע אתמול (שלישי) לתצוגת אופנה של עמיתו אוסקר דל לה-רנטה בשבוע האופנה בניו יורק כשהוא לובש מה שנראה כתחפושת של יהודי חרדי: מעיל שחור ארוך, מגבעת שחורה, גרביים גבוהים ותלתלים המעוצבים בצורת פאות לחיים של חסידים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כצפוי, ההופעה הפרובוקטיבית של גליאנו עוררה זעם בקרב גורמים יהודיים בעיר. "הוא מנסה להביך אנשים בקהילה היהודית ולהרוויח כסף מעיצוב בגדים, בזמן שהוא לבוש כמו האנשים שלהם הוא לועג", אמר ראש הקהילה היהודית בשכונת וויליאמסבורג, יצחק אברהם, לעיתון "ניו יורק פוסט". "זה נראה כאילו עיצוב השיער שלו נועד כדי לפגוע".

מנגד, עורכת אופנה בעיתון, סרנה פרנץ', כתבה בטור דעה כי "האמינו או לא, זו דרכו של גליאנו להתפייס". לדבריה, הוא לא התכוון ללעוג לקהילה היהודית. "כמו מעצבי אופנה אחרים, הוא פשוט שואב השראה מכל מה שנמצא מסביבו".

הסקנדל סביב גליאנו פרץ כאשר בכלי תקשורת בעולם פורסם סרטון שצולם בטלפון סלולרי הוא יושב בבית קפה ומשוחח עם יושבים אחרים במקום. בשלב מסוים, ציין גליאנו כי הוא "אוהב את היטלר" ו"אנשים כמוך אמורים להיות מתים. האימהות שלכם, אבות-אבותיכם, כולם צריכים להיחנק בגז". העובדה שהיה שיכור כלוט, לא סייעה לו לחמוק מגינוי והוקעה. מלבד כמה אוהדים מושבעים בעולם האופנה, הוא הפך למוקצה ומבוזה והורשע בבית משפט בפריז בשני סעיפי "עלבון ציבורי המבוסס על מוצא" - עבירה פלילית בצרפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully