וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנטישמיות בצרפת: הרב הראשי אוים, צלבי קרס בבית כנסת

הרב הראשי במדינה, ז'יל ברנהיים, הוזהר מפני "פעולות ברוטליות" כלפי עיתונאים יהודים הפועלים כ"סוכנים קומוניסטים". על המכתב חתום אותו ארגון שאיים על שופט במשפט סרקוזי

הרב הראשי של צרפת, ז'יל ברנהיים, קיבל השבוע מכתב איומים ממקור שאינו מוכר, המזהיר אותו מפני "פעולות ברוטליות" כלפי עיתונאים צרפתים יהודיים. כך דיווח העיתון הפריזאי "מטרו". "לפני שננקוט צעדים קיצוניים, היחידים העומדים לרשותנו, אנו פונים אליך, שכן העיתונאים המושחתים הם יהודים", נכתב לברנהיים. המכתב חתום על ידי ארגון בשם IFO. במכתב מואשמים העיתונאים המדוברים כי הם סוכנים קומוניסטיים, הפועלים "כדי לסכל את עצמאותה של צרפת". לא נמסרו פרטים נוספים באשר לעיתונאים המדוברים, או לפעולות שביצעו לכאורה.

צלבי קרס שרוססו על מצבות בבית קברות יהודי בלטביה בירת ריגה. רויטרס
האנטישמיות בצרפת מרימה ראש/רויטרס

השבוע נשלח מכתב איומים החתום על ידי אותו הארגון לז'אן-מישל ז'נטיל, היושב בדין במשפטו של נשיא צרפת לשעבר, ניקולא סרקוזי, בו מואשם האחרון במעילת כספים. ז'נטיל משמש כשופט הבכיר בתיק הפלילי, והוא קיבל במעטפה גם קליע של אקדח. המעטפה הגיעה למשרדו של השופט בבורדו, והמכתב שהיה בתוכה כלל איומים כלפי שופטים אחרים המעורבים בחקירה. איגוד השופטים בצרפת רמז כי מקורביו של סרקוזי קשורים לאיומים ומנסים לשבש את החקירה.

לא מדובר במקרה היחידי של אנטישמיות בצרפת בעת האחרונה. בשבוע שעבר ריססו אלמונים צלבי קרס על דלתות בית כנסת במזרח צרפת. נציג מהקהילה היהודית בסביבה דיווח על המקרה למשטרה הצרפתית, שפתחה בחקירה.

לקריאה נוספת
פרשת סרקוזי מסתבכת: איומים ברצח וקליעים במעטפה
הסינים טוענים: החוכמה של היהודים היא בעצם מחלה
הטיימס התנצל: ”איור נתניהו - חציית קו אדום”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully