וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטיימס התנצל: "איור נתניהו - חציית קו אדום"

לאחר שבשבוע שעבר פרסם העיתון קריקטורה של ראש הממשלה נתניהו ובה רמיזות אנטישמיות, התנצל העיתון ארוכות וכתב בין היתר: "זו הייתה טעות חמורה, התנצלותנו הכנה"

לאחר שבשבוע שעבר פרסם הסאנדיי טיימס קריקטורה פוגענית של בנימין נתניהו ובה רמיזות אנטישמיות, התנצל היום (ראשון) העיתון הבריטי: "אנו מבינים כי גרמנו לעוגמת נפש רבה, אך לא מכוונת, אשר פגעה ביום בו מזכירים את אחד המעשים המרושעים בהיסטוריה האנושית", נכתב בהתנצלות הארוכה. "הסאנדיי טיימס מתעב אנטישמיות וגזענות מכל סוג, ומעולם לא התכוונו לפגוע בעם היהודי – או בכל קבוצה אתנית או דת אחרת. פרסום הקריקטורה בשבוע שעבר הייתה טעות חמורה. התנצלותנו הכנה".

בקריקטורה השנויה במחלוקת הוצג ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כדמות מרושעת עם אף ארוך כפוף מעל חומה אותה הוא בונה בעזרת דם של פלסטינים, בעוד חלקים מגופם כלואים בין אבני החומה. הקריקטורה צוירה על ידי ג'ראלד סקרף, המאייר של תקליט "החומה" של להקת פינק פלויד, ותחתיה הכיתוב: "הבחירות בישראל... האם 'שלום המלט' ימשך?" בהתנצלות התייחסו במערכת העיתוך לכך שעבודתו של סקרף "נוטה להיות 'ברוטלית ומדממת'" והדגישו כי "דעותיו הם שלו ולא של העיתון".

מאז פרסום הקריקטורה, ביום השואה הבינלאומי, החלה מחאה ציבורית, בשיתוף פעולה עם השגרירות והקהילה היהודית בבריטניה, שמטרתה להפעיל לחץ על העיתון שיחזור בו מפרסום האיור הפוגעני. "הציור שפרסמנו בו הופיע בנימין נתניהו, ראש ממשלת ישראל, בו הוא נראה מתענג על דם פלסטינים, עבר את הגבול", הוסיפו בהתנצלות. "פרסום תמונה שכזו היא בגדר קו אדום בכל יום אך עצם העובדה שהיא התפרסמה ביום השואה הבינלאומי רק החמירה את הטעות שלנו".

ביום שני האחרון התנצל איל התקשורת האוסטרלי-אמריקאי, רופרט מרדוק, שבבעלותו נמצא ה"סאנדיי טיימס" על פרסום הקריקטורה אך הכחיש בתוקף כי היא אנשטישמית. עם זאת, בהתנצלות הרשמית הודו במערכת העיתון כי היו בקריקטורה אלמנטים אנטישמיים: "זה דבר אחד שמערכת עיתון תתקוף ותהפוך מנהיג לקריקטורה – וזה לגיטימי לתקוף מנהיג ישראלי באמצעות קריקטורה כמו כל אחד אחר. אבל זה דבר שונה לצייר קריקטורה, אפילו אם לא בכוונה, בדרך, אשר היסטורית ייצגה רדיפה ואנטישמיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully