וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרדוק מתנצל על הקריקטורה: "גרוטסקית ופוגענית"

איל התקשורת רופרט מרדוק, שבבעלותו ה"סאנדיי טיימס" אשר פרסם קריקטורה בה מוצג נתניהו מוחץ פלסטינים - טוען כי המאייר לא מייצג את עמדות העיתון. "חייבים התנצלות עמוקה"

איל התקשורת האוסטרלי-אמריקאי, רופרט מרדוק, שבבעלותו נמצא ה"סאנדיי טיימס" – מתנצל הערב (שני) על הקריקטורה האנטישמית שהופיעה אתמול בעיתון בה מוצג ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כשהוא בונה חומה תוך שהוא מוחץ תחתיה אזרחים פלסטינים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקריקטורה שהסעירה את ישראל, וגם את מרדוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהודעה שפרסם מרדוק בן ה-81, טען כי ג'ראלד סקארף, שצייר את הקריקטורה "מעולם לא שיקף את עמדותיו של ה'סאנדיי טיימס'". עם זאת, אמר כי "אנחנו חייבים התנצלות עמוקה בשל הקריקטורה הגרוטסקית והפוגענית". ה"סאנדיי טיימס" מצדו טען כי הקריקטורה "חריפה באופן טבעי", אך הכחיש בתוקף כי היא אנשטישמית.

זו אינה הפעם הראשונה שכלי תקשורת בריטי של מרדוק יוצר סקנדל בינלאומי. ב-2011 החליט מרדוק לסגור את "ניוז אוף דה וורלד", אחרי שנחשף כי העיתון ביצע האזנות סתר לסלבריטיז ולאנשי ציבור בבריטניה. שערוריה זו הובילה לפגיעה קשה בתדמיתו ובתדמית החברה שבבעלותו.

פרסום הקריקטורה בשבועון הבריטי הנחשב בידי סקארף, שאחראי בין היתר לאיורי "החומה" של להקת פינק פלויד, עורר זעם רב בירושלים - במיוחד לאור תזמון הפרסום ביום השואה הבינלאומי. "זה מעיד יותר מכל על כוונת המאייר. קשה לראות מצב בו נטען שמדובר בקריקטורה פוליטית לגיטימית". מהליגה נגד השמצה נמסר כי "ה'סאנדיי טיימס' איבד את המוסר שלו באופן ברור אם הוא מפרסם קריקטורה אנטישמית בוטה שכזו, שהיא בגדר 'עלילת דם' מודרנית נגד יהודים. אין שום דבר מעודן בדימויו של נתניהו משתמש בדם הפלסטינים לבנות חומה ש'תגן' על הישראלים. על העיתון להתבייש ולהתנצל באופן מיידי", אמר מייקל סאלברג.

גם בבריטניה עצמה, עורר הפרסום האנטישמי - בו מוצג ראש הממשלה כדמות מרושעת עם אף ארוך - ביקורת חריפה. "הדימוי של גדר הביטחון של ישראל, שמגנה על חייהם של יהודים וערבים ממחבלים מתאבדים, ככזו שבנויה מדם וגופות של פלסטינים - הוא מופרך ושערורייתי", אמר שגריר ישראל בבריטניה, דניאל טאוב, "השימוש במוטיבים מרושעים שמזכירים את אלו ששימשו לדמוניזציה של יהודים בעבר, הוא מזעזע ופוגעני במיוחד ביום זיכרון הבינלאומי לשואה, אבל השנאה הגולמית והרדודה של הקריקטורה זו צריכה להיות בלתי מתקבלת על הדעת בכל יום של השנה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully