וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי נהג המשאית ומשפחת ההרוגים התחבקו: "הכל בידי אלוהים"

שלומי גבאי

12.4.2013 / 13:38

משפחת דבאח, שאבלה על מות שני בניה בתאונה המחרידה בנשר, קיבלה היום את פניו של אביו של הנהג החשוד בהריגה. "רק אלוהים יודע מה בדיוק קרה עם המשאית של הבן שלי", אמר האב

צילום: שלומי גבאי, עריכה: רן מנחם

בדיר אל אסד שבגליל התרחש הבוקר (שישי) מפגש טעון אך מרגש, כשעמאר אבו סיאם, אביו של נהג המשאית שגרמה לתאונת הדרכים המחרידה בנשר, גמאל אבו סיאם, הגיע לבקר בבית משפחת דבאח, שאיבדה את שני בניה בתאונה. עם הגיעו לבית המשפחה בכפר דיר אל-אסד שבגליל, אמר האב: "באתי לכאן כדי לנחם את המשפחות על האבל הגדול שנגרם להן. אנו משתתפים בצערן. רק אלוהים יודע מה קרה בדיוק עם המשאית של הבן שלי". במהלך המפגש אף פרץ האב בבכי, והצדדים התחבקו.

עמאר אבו סיאם, אביו של נהג המשאית הפוגע, מתחבק עם אביו של שני בני משפחת דבאח שנהרגו בתאונת הדרכים בנשר. שלומי גבאי
"אלוהים יודע מה קרה". אביו של הנהג הפוגע מתחבק עם בני משפחת דבאח שאיבדה שניים מבניה/שלומי גבאי

לדברי בני משפחת דבאח, אין להם ספק שזה לא היה בכוונה. "אנחנו מקבלים את פני המנחמים, הכל בידי אלוהים", אמרו שם. לצדו של האב, הגיעו כ-50 מבני משפחתו. בראש המשלחת עמד חבר הכנסת לשעבר טאלב א-סנע (רע"ם-תע"ל), וכן חבר הכנסת לשעבר, עבד אל-מאלכ דהאמשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
עמאר אבו סיאם, אביו של נהג המשאית הפוגע, מתחבק עם אביו של שני בני משפחת דבאח שנהרגו בתאונת הדרכים בנשר. שלומי גבאי
עמאר אבו סיאם, אביו של נהג המשאית הפוגע, מתחבק עם אביו של שני בני משפחת דבאח שנהרגו בתאונת הדרכים בנשר/שלומי גבאי

את המשפחה ביקר גם השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ'. במהלך הביקור אמר אהרונוביץ' כי "אנחנו עדים לעלייה מדאיגה במעורבות של משאיות כבדות בתאונות דרכים קטלניות. המשרד פועל במלוא עוצמתו כדי למגר ולעקור את התופעה". לדברי השר, "חקירת התאונה נמצאת בעיצומה. הנהג הפוגע נחקר ומסר עדות אך עדיין מאושפז בבית החולים בשל מצבו. כשתושלם החקירה נמסור למשפחות את התשובות המדויקות והנכונות ביותר באשר למה שארע שם".

משלחת בכירים מהעדה הבדואית מגיעה לניחום אבלים בדיר אל-אסד. שלומי גבאי
המשלחת הבדואית בניחום האבלים/שלומי גבאי

אתמול האריך בית משפט השלום בחיפה בשבעה ימים את מעצרו של נהג המשאית הפוגעת. בבקשה להארכת המעצר ציינה המשטרה כי אבו סיאם, בן 30, חשוד בהריגה, נהיגה בקלות דעת וסטייה מנתיב תחבורה. מעצרו של הנהג, שעדיין מאושפז בבית החולים בני ציון בחיפה במצב קל עד בינוני, הוארך בהיעדרו ובהסכמת שני הצדדים. בדיון בהארכת המעצר הבהירה המשטרה כי קיימת מסוכנות מצידו של הנהג וכי יש להשלים את החקירה, ובכלל זה חקירת עדים.

לנהג הפוגע 16 עבירות תנועה

בתאונה נהרגו ארבעה תושבי הכפר דיר אל-אסד ושני תושבי הכפר איכסל שבאזור העמקים. ההרוגים מדיר אל-אסד: דאהש אמון, בן 17, ראאד עומר, בן 40, ושני בני הדודים כרים דבאח, בן 18, ועבד אל-כרים דבאח, אף הוא בן 18. ההרוגים תושבי איכסל הם: ריאד דראושה, בן 45, ואחמד דראושה, בן 17. בשני הכפרים הוכרז יום אבל ואלפי קרובי משפחה וחברים הגיעו במהלך היום לנחם את משפחות הקורבנות.

באגף התנועה הוקם צוות מיוחד, בראשותו של קצין הבוחנים הארצי, לחקור את נסיבות התאונה. מחקירה ראשונית עולה כי ייתכן שבעיה בבלמים היא שגרמה לנהג לאבד את שליטתו על המשאית ולהתנגש בתשעה כלי רכב. כמו כן, נבדקת האפשרות שהשימוש שעשה נהג המשאית בעגלה הנגררת נעשה ללא היתר. כי המשאית שבה נהג הייתה עמוסה בחלוקי נחל בחלקה הקדמי, הקרוב לנהג, בעומס יתר של 10% מהמותר. בעשר השנים האחרונות צבר הנהג 16 עבירות תנועה, כשליש מתוכן על ליקויים מכניים.

ח"כ לשעבר טאלב א-סנע בניחום אבלים בכפר דיר אל-אסד. שלומי גבאי
ח"כ לשעבר טאלב א-סנע בכפר שארבעה מתושביו נהרגו/שלומי גבאי
המשאית אשר גרמה לתאונה בנשר, אפריל 2013. ערן גילווארג
זירת התאונה ביום רביעי/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully