וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני מטוסי חיל האוויר כמעט התנגשו בטיסת אימון

12.4.2013 / 9:04

האירוע הסתיים ללא נפגעים או נזק, לאחר ששני המטוסים חלפו בסמוך זה לזה ומתחת לטווח הבטיחות הנהוג בחיל האוויר. גורם צבאי: גם כללי הבטיחות המחמירים לא יכולים למנוע הכל

מרחק נגיעה מאסון אווירי: שני מטוסי F-16 של חיל האוויר חלפו בסמוך זה לזה במהלך טיסת אימונים, במרחק מסוכן שמתחת לטווח הביטחות הנהוג בחיל. האירוע, בו היו מעורבים שני מטוסים מהדגם המכונה בחיל האוויר "ברק", התרחש בשבוע שעבר והסתיים ללא נפגעים ובלי נזק.

"האירוע מתוחקר ונלמד בסטנדרטים מחמירים, כמו כל אירוע בטיחות", נמסר מדובר צה"ל בתגובה למקרה. "חיל האוויר ממשיך להתאמן על מנת לעמוד במשימות ובאתגרים העומדים לפניו, תוך למידה והפקת לקחים מתמשכת", נמסר. גורם צבאי הוסיף בשיחה עם וואלה! חדשות כי נוכח היקף האימונים בחיל האוויר ומאפייניהם, אירועים מסוג זה עלולים להתרחש חרף מקדמי הבטיחות הגבוהים הנהוגים בחיל.

האירוע האמור התרחש כחודש בלבד לאחר התרסקות מסוק ה"קוברה" באזור קיבוץ רבדים, שבו נהרגו שני טייסי חיל האוויר, כתוצאה מכשל טכני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התרסקות מסוק הקוברה בחודש שעבר. סא"ל רון ורס"ן פלקסר/מערכת וואלה!, צילום מסך

ממצאי התחקיר הראשוני לבירור נסיבות ההתרסקות, שגבתה את חייהם של סגן אלוף (במיל') נועם רון ורב סרן (במיל') ארז פלקסר, העלו כי הגורם לאסון הוא ככל הנראה תקלה שמקורה ברוטור (מדחף) האחורי. גורם צבאי שנחשף לעבודת ועדת החקירה סיפר כי על אף שהמסוק נפל כגוף אחד, "חלקי הרוטור האחורי התפזרו לכל עבר. הוא לא נותר שלם. לכן, הערכה היא שהרוטור האחורי נשבר כבר באוויר ושהוא מקור הבעיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully