וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן דקת הדומייה: חיל האוויר קיים טיסות אימון

רמי שני

9.4.2013 / 0:53

בשעה 10:00 בבוקר נראו כלי טיס של בית הספר לטיסה של החיל מקיימים טיסות אימון והדרכה בדרום הארץ. דובר צה"ל: "מדובר באימונים שהחלו לפני הצפירה, ונמשכו כסדרם גם אחריה"

ההצגה חייבת להימשך? חיל האוויר קיים אתמול (שני) בבוקרו של יום הזיכרון לשואה ולגבורה טיסות אימון שגרתיות, שהתקיימו, בין היתר, גם בשעה 10:00 בבוקר, שעה בה נשמעה צפירת זיכרון בכל הארץ. אזרחים סיפרו כי כלי טיס של בית הספר לטיסה של חיל האוויר נראו בשעה זו במקומות שונים בדרום וביצעו טיסות אימון והדרכה. חרף העובדה כי לא היה ניתן לבחון מן הקרקע את מהותן של הטיסות, ולמרות שככל הנראה חלקן היו טיסות מבצעיות, נראו ביניהן גם כלי טיס המשמשים את פרחי הטיס במהלך אימוניהם.

דובר צה"ל אישר כי מטוסי חיל האוויר אכן ביצעו אימוני טיסה בשעה שבה נשמעה צפירה והחלו כבר טקסי הזיכרון. אולם, מסר הדובר, כי חיל האוויר נמנע מהמראות ונחיתות לפני הצפירה. לטענתו, מדובר באימונים שהחלו לפני הצפירה, שנמשכו כסדרם גם אחריה.

המטס בשמי ישראל. דובר צה"ל
מדובר באימונים שהחלו לפני הצפירה. מטוס קרב בשמי תל אביב/דובר צה"ל

אירועי יום השואה הממלכתיים החלו אתמול בצפירה שנשמעה בשעה 10:00 בבוקר בכל רחבי הארץ. עם תום הצפירה, החלו טקס הנחת הזרים ביד ושם בירושלים, ובשעה 11:00 התקיים הטקס "לכל איש יש שם" ברחבת הכנסת. טקס האזכרה המרכזי התקיים בשעה 13:00 באוהל הילד ביד ושם. עצרת הנעילה הרשמית של יום השואה התקיימה בערב בקיבוץ יד מרדכי שבדרום.

בטקס הממלכתי לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה שנערך ביום ראשון, ערב יום השואה, ברחבת יד ושם בירושלים אמר נשיא המדינה, שמעון פרס, כי "השואה לא תשקע בחורה הפעור של ההיסטוריה. היא כאן עמנו. לוהטת, ממשית". לדבריו, "בקרבנו מתהלכים ניצולים, שהשואה וזוועותיה מפכים בהווייתם היומיומית. דמם בדמנו הומה. גבורתם טבועה על כל צעד ושעל של חיינו. לא הייתה כזוועה הזו בתולדות האדם". את דבריו חתם פרס בהבטחה: "נקפיד שלכל אדם תישמר הזכות השווה להיות שונה. שונה ושווה. מעולם לא נאמר נואש".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שעלה לנאום לאחר הנשיא פרס, אמר כי "בכל דור ודור קמים עלינו לכלותינו, בכל דור ודור חייב אדם לראות עצמו כאילו שרד את השואה והקים את המדינה. לדבריו, "אנו מצווים להבטיח שלא תהיה שואה נוספת. לא יכולנו למנוע את החורבן, ומשזיהו אותו כבר היה מאוחר מדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully