וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה חשפה את המסרים הסודיים של "רוצחי הקבב"

חברי התא הנאו-נאצי שהטיל אימה על המהגרים בגרמניה תיקשרו זה עם זה באמצעות קודים שהושתלו במגזינים. בעבר נחשף כי הכנופייה איימה לחסל מחוקק יהודי

הרשויות בגרמניה חשפו רשת של פעילי ימין קיצוני שפעלו בבתי הכלא במדינה, ותיקשרו באמצעות מילות קוד. לפי החשד, האסירים תקשרו זה עם זה במכתבים ובאמצעות מסרים ששתלו בפרסומות במגזינים מקומיים, כדי להעביר מימון והדרכה אלה לאלה. התביעה מתבססת בעיקר על מסמכים שאיתרה בתא הכלא של ביאטה צ'אפה בבית סוהר במדינת הסן.

לדברי התביעה, צ'אפה - המכונה "ביטה Z" - סייעה להקים את "המחתרת הנציונאל סוציאליסטית", תא שהצליח לחמוק מעין השלטונות במשך שנים ארוכות. חברי התא ככל הנראה עומדים מאחורי פרשת "רוצחי הקבב", במסגרתה נרצחו בעשור הקודם תשעה מהגרים שעבדו בדוכני מזון. צ'אפה צפויה לעמוד לדין בשבוע הבא יחד עם ארבעה משותפיה. חברי התא חשודים גם ברציחתה של שוטרת ב-2007 ובפיצוץ מטען חבלה באזור הטורקי של העיר קלן ב-2004.

תמונות ארכיון שפורסמו בעיתונות הגרמנית של שלושה חשודים בסדרת רציחות של זרים ("רציחות הקבב") במסגרת חבורתם בתא ניאו נאצי. השניים הימניים (המוכרים בכינויים "אווה A" ו"אווה B") נמצאו מתים, והשמאלית, ביטה שייפה, נעצרה. רויטרס
משמאל: "ביטה Z", מימין: שני חברי התא שהתאבדו/רויטרס

החשיפה מהווה מבוכה גדולה לגרמניה, ששירותי המודיעין שלה כשלו במשך שנים באיתורם של פעילי הימין קיצוני. לפי שעה, החקירה מתמקדת באסירים בהסן, אך היקף פעילותה המלא של הרשת עדיין לא ברור. יורג אווה האן, שר המשפטים בהסן, מדינת-מחוז במרכז גרמניה, אמר כי "אסור שבתי הכלא יהפכו חממה לפעילי הימין הקיצוני".

בתקשורת הגרמנית נמתחה בשנה האחרונה ביקורת על פעילות המשטרה בפרשה, ועל כישלונה לטפל במידע המודיעיני שנחשף. כמה פוליטיקאים טענו כי החוקרים לא טיפלו בפרשה ברצינות הנדרשת. התא נחשף רק ב-2001, אחרי מציאת גופותיהם של שניים מחבריו - אואה מונדלוס ואואה בונהארדט - שניהם פעילי ימין קיצוני מוכרים, בקרוואן בעיר אייזנאך במזרח גרמניה. במשטרה האמינו כי השניים התאבדו בעקבות שוד בנק כושל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חברי התא הציגו את קורבנותיהם באמצעות סרטון של "הפנתר הוורוד"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהמשך הדרך, נחשף כי מחוקק גרמני-יהודי הופיע ברשימה של 88 אנשים בהם תכננה להתנקש הכנופיה הניאו-נאצית. "אני מאמין שנכנסתי לרשימה בשל הביקורת שהשמעתי על הימין הקיצוני", אמר בשעתו ג'רזי מונטג, יליד פולין, שנבחר לפרלמנט מטעם מפלגת הירוקים. המשטרה איתרה ב-2011 את שמו של מונטג בדיסק קשיח, שהוסלק במקום מחבואה של הכנופיה. על הדיסק נמצאה רשימה של עשרות אנשים שסומנו כמטרות הבאות לחיסול; המספר 88 נבחר, ככל הנראה משום שהוא מבטא את האותיות HH, ויוצר את ראשי התיבות של הקריאה "הייל היטלר".

בחודש יולי האחרון התפטר מתפקידו ראש שירותי הביטחון של גרמניה, אחרי שהודה שקציניו התעלמו ממידע חשוב בפרשה. בשנה שעברה התנצלה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בפני משפחות הקורבנות של המחתרת, והבטיחה להגביר את האכיפה נגד הימין הקיצוני במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully