וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחוקק יהודי הופיע ב"רשימת החיסול" הניאו-נאצית

19.11.2011 / 3:40

ברשימת המטרות של הכנופיה נמצא שמו של ג'רזי מונטג, יליד פולין, המייצג את מפלגת הירוקים. הוא סבור ששמו הופיע ברשימה בשל התבטאויותיו נגד הימין. הציבור זועם: מדוע החקירה התעכבה?

מחוקק גרמני-יהודי סיפר אתמול (שישי) בחרדה כי גילה ששמו מופיע ברשימת האנשים בהם תכננה להתנקש הכנופיה הניאו-נאצית בגרמניה, שחבריה רצחו תשעה מהגרים בשנים 2000-2006, שוטרת ב-2007 ופוצצו מטען חבלה באזור הטורקי של קלן ב-2004. התא נחשף עם מציאת גופותיהם של שניים מחבריו, אואה מונדלוס ואואה בונהארדט, אנשי ימין קיצוני מוכרים, בקרוואן בעיר אייזנאך במזרח גרמניה. במשטרה מאמינים כי השניים התאבדו לפני כעשרה ימים בעקבות שוד בנק כושל.

"אני מאמין שנכנסתי לרשימה שלהם בשל הביקורת שהשמעתי על הימין הקיצוני", אמר ג'רזי מונטג, יליד פולין, המייצג בפרלמנט את מפלגת הירוקים. "אני משתדל שלא לחשוב יותר מדי על הסיבות שבגללן הופעתי ברשימה", אמר, "זה לא יעזור לי, אך זה (בהחלט) מרגיש לא-טוב", ציין בחשש. המשטרה איתרה את שמו של מונטג בדיסק קשיח, שהוסלק במקום מחבואה של הכנופיה. על הדיסק נמצאה רשימה של 88 אנשים, שסומנו כמטרות הבאות לחיסול; המספר 88 נבחר, ככל הנראה, לא-לחינם: הוא מבטא את האותיות HH, ויוצר את ראשי התיבות של הקריאה "הייל היטלר".

תמונות ארכיון שפורסמו בעיתונות הגרמנית של שלושה חשודים בסדרת רציחות של זרים ("רציחות הקבב") במסגרת חבורתם בתא ניאו נאצי. השניים הימניים (המוכרים בכינויים "אווה A" ו"אווה B") נמצאו מתים, והשמאלית, ביטה שייפה, נעצרה. רויטרס
שני חברי התא שנהרגו וזו שנעצרה, בתצלומי ארכיון שפורסמו בתקשורת הגרמנית/רויטרס

עברה הנאצי של גרמניה הוא נושא רגיש במיוחד, ומומחים הזהירו כי שיעורי האבטלה במזרח המדינה עלולים לעודד אלימות בקרב קבוצות קיצוניות של בני נוער מתוסכלים. "אני לא מופתע מהעובדה שקיצונים מהימין הורגים בני אדם", אמר ברנד וגנר, מומחה לימין קיצוני, שפועל להרחיק בני נוער מכנופיות ניאו-נאציות ועוזר להם לבנות את חייהם מחדש. "אני מאוכזב משתיקתם של הפוליטיקאים, אחרי שכנופיה ביצעה פשעים קשים כל כך ובמשך תקופה ארוכה כל כך".

זעם על הממשלה: מדוע החקירה התעכבה זמן רב כל כך?

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אמרה השבוע כי הרציחות הן בושה לגרמניה. "עלינו להניח שזו קיצוניות ימנית בצורתה הקיצונית ביותר", אמרה לטלוויזיה. "זה מביש שדבר כזה יכול לקרות במדינה שלנו". במקביל, החלו גורמי אופוזיציה מהשמאל למתוח ביקורת על הממשלה, על כך שהתא פעל זמן כה רב מבלי שנחשף. פעילי שמאל קיימו אתמול הפגנה נגד ניאו נאצים בשער ברנדנבורג בברלין.

על רקע החששות מהתגברות כוחו של הימין הקיצוני בגרמניה, הוצג בשבוע שעבר לפרלמנט הגרמני, הבונדסטאג, דו"ח שהכין פאנל של מומחים על האנטישמיות בגמניה, ממנו עולה כי 20% מהגרמנים מחזיקים בדעות אנטישמיות. כך דיווחה סוכנות הידיעות היהודית JTA. הדו"ח, שהוכן במשותף על ידי מרכזים לחקר אנטישמיות בגרמניה ובבריטניה, ממליץ לרשויות הגרמניות להשקיע יותר בחינוך ובהסברה כדי להתמודד עם הבעיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully