וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיר אל-אסד באבל: "לא כועסים על נהג המשאית"

שלומי גבאי

11.4.2013 / 11:05

אלפי קרובים וחברים הגיעו לנחם את משפחתם של בני הדודים כרים ועבד אל-כרים דבאח שנהרגו בתאונה הקטלנית בנשר, יחד עם שני תושבים נוספים מהישוב. "מכה כואבת לכל הכפר"

צילום: שלומי גבאי, ערן גילווארג; עריכה: יאיר דניאל

אלפי חברים וקרובי משפחה הגיעו הבוקר (חמישי) לסוכת האבלים שהוקמה בכפר דיר אל-אסד כדי לנחם את משפחות ארבעת תושבי הכפר שנהרגו בתאונה הקטלנית שאירעה אתמול בנשר. הלווייתם של ההרוגים תיערך הערב סמוך לשעה 17:00.

סוכת האבלים בכפר דיר אל-אסד בעקבות התאונה בנשר. שלומי גבאי
סוכת האבלים בדיר אל אסד, הבוקר/שלומי גבאי

בני משפחת דבאח האבלה סיפרו כי בני משפחתו של נהג המשאית הפוגעת, תושב רהט בן 30, התקשרו אף הם כדי להביע תנחומים על מותם של בני הדודים כרים ועבד אל-כרים דבאח בני ה-18. הם הבהירו כי לא יסרבו לבקשת משפחתו של הנהג הפוגע להגיע לסוכת האבלים. "אין בנו כעס ונקבל אותם כמו כל אדם אחר שיבוא לפה", אמר מוחמד, אביו של עבד אל-כרים דבאח בשיחה עם וואלה! חדשות. הוא סיפר כי בנו בן הצעיר שב רק אתמול לעבודה, לאחר עשרה ימים בהם שהה בביתו בעקבות פציעה ברגל. "הוא לא הספיק לעשות כלום בחייו. היו לו תכניות רבות, אך זה הגורל", הוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
חמישה מההרוגים/מערכת וואלה, צילום מסך

בעקבות מותם של ארבעה מתושבי הכפר, בדיר אל-אסד הוכרז היום יום אבל. חבר הכנסת ממפלגת קדימה לשעבר, אחמד דבאח, קרוב משפחתם של הנערים, אמר כי הוא מצפה מהמשטרה לחקור ביסודיות את התאונה ולהעמיד לדין את האשמים. "מדובר במכה קשה וכואבת מאוד לכל הכפר, שהוא כולו כמשפחה אחת", הוסיף.

חבר הכנסת לשעבר ממפלגת העצמאות, שקיב שנאן, סיפר כי הוא מכיר באופן אישי את משפחתו של הנהג וכי תיווך בינם לבין משפחת הנהג הדורס. "לשמחתי גם ראש המועצה וגם המשפחות השכולות הביעו את הסכמתם לביקור ומחר תגיע המשפחה מדרום הארץ כדי לנחם ולהשתתף בצערם", אמר.

אבות ההרוגים בסוכת האבלים בכפר דיר אל-אסד בעקבות התאונה בנשר. שלומי גבאי
יום אבל בכפר. מוחמד ומוסא דבאח, אבותיהם של עבד אל-כרים וכרים/שלומי גבאי
סוכת האבלים בכפר דיר אל-אסד בעקבות התאונה בנשר. שלומי גבאי
סוכת האבלים בכפר דיר אל-אסד בעקבות התאונה בנשר/שלומי גבאי

הלילה פורסמו שמותיהם של ששת ההרוגים בתאונה, בהם כאמור ארבעה תושבי הכפר דיר אל-אסד ושני תושבי הכפר איכסל שבאזור העמקים. ההרוגים מדיר אל-אסד: דאהש אמון, בן 17, ראאד עומר, בן 40, ושני בני הדודים כרים דבאח, בן 18, ועבד אל-כרים דבאח, אף הוא בן 18. ההרוגים תושבי איכסל הם: ריאד דראושה, בן 45, ואחמד דראושה, בן 17.

המשאית אשר גרמה לתאונה בנשר, אפריל 2013. ערן גילווארג
המשאית הפוגעת/ערן גילווארג

נהג המשאית, שנפצע באורח קל עד בינוני, עדיין מאושפז והמשטרה תבקש במהלך היום להאריך את מעצרו. מחקירה ראשונית של נסיבות התאונה עולה כי הנהג צבר 16 עבירות תנועה בעשר השנים האחרונות, כשליש מתוכן על ליקויים טכניים בכלי הרכב. עוד עולה מחקירת בוחני התנועה של משטרת מחוז חוף כי המשאית שבה נהג הייתה עמוסה בחלוקי נחל בחלקה הקדמי, הקרוב לנהג, בעומס יתר של 10% מהמותר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

בשלושת בתי החולים בחיפה מאושפזים עדיין 15 פצועים מהתאונה. בבית החולים רמב"ם נמצאים תשעה פצועים, מהם שלושה במצב קשה המאושפזים במחלקה לטיפול נמרץ. שני פצועים נוספים מאושפזים במצב בינוני במחלקה הכירורגית של בית החולים וארבעה במצב קל במיון. בבית החולים בני ציון מאושפזים חמישה פצועים, מהם אחד באורח בינוני וארבעה קל. בבית החולים בכרמל מאושפזת אישה אחת במצב קל.

זירת התאונה בנשר, אפריל 2013. ערן גילווארג
זירת התאונה, אתמול/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully