וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ישתתף בהלוויית תאצ'ר בלונדון בשבוע הבא

גורמים בלשכת ראש הממשלה אמרו כי נתניהו החליט להמריא לטקס לאחר שקיבל הזמנה אישית ממשפחתה של המנהיגה הבריטית. טרם נקבע אורכו של הביקור ואם ישולבו בו פגישות מדיניות

צילום: לע"מ, עריכה: מיכאל ברגמן

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ייצא בשבוע הבא להלווייתה של ראשת ממשלת בריטניה לשעבר, מרגרט תאצ'ר, שהלכה לעולמה ביום שני. גורמים בלשכתו של נתניהו אמרו אתמול (רביעי) כי ראש הממשלה קיבל את ההחלטה לנסוע לאחר שקיבל הזמנה אישית להלוויה ממשפחת תאצ'ר. הוא צפוי להמריא ללונדון במוצאי יום העצמאות ביום שלישי. בימים הקרובים ייקבע אורך הביקור ואם ישולבו בו פגישות מדיניות.

שני המנהיגים היו מיודדים, ובשנת 1999, כשהפסיד נתניהו בבחירות לראשות הממשלה, שלחה לו תאצ'ר איגרת שבה נכתב משפט אחד, "אדוני ראש הממשלה, אני מצטערת על ההפסד". שנה אחר כך הוא הגיע לבריטניה ופגש את תאצ'ר. נתניהו, שהעריך את מדיניותה של תאצ'ר ואת תמיכתה בשוק החופשי, שוחח עמה על נושאי כלכלה. בשנת 2004 נפגשו נתניהו ורעייתו שרה עם תאצ'ר וסעדו עמה במסגרת מצומצמת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בני הזוג נתניהו עם תאצ'ר ב-2004/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם היוודע דבר מותה של תאצ'ר אמר נתניהו: "היום אני אבל על מותה של ראש ממשלת בריטניה לשעבר, הברונית תאצ'ר. היא הייתה מנהיגה דגולה. אשת עקרונות, בעלת נחישות, אמונה עצמית, כוח, אישה גדולה". הוא הוסיף כי "היא הייתה ידידה איתנה של מדינת ישראל והעם היהודי. היא העניקה השראה לדור של מנהיגים פוליטיים. אני שולח את תנחומיי הכנים למשפחתה, ולממשלה והעם בבריטניה".

נשיא המדינה שמעון פרס ספד גם הוא למנהיגה שנודעה בכינוי "אשת הברזל". "ישנם אנשים וישנן אידיאות", אמר פרס, "לעתים רחוקות הם משתלבים יחדיו בכדי ליצור חזון. ליידי תאצ'ר הייתה מנהיגה יוצאת דופן, עמיתה בזירה הבינלאומית וחברה אישית שלי. היא הייתה ידידת אמת לישראל וסייעה לנו בהמון תחומים. היא עמדה לצדנו ברגעי משבר והשתמשה בהשפעתה ובכוחה בכדי לעזור לנו לעשות שלום. אני שולח את תנחומיי הכנים למשפחתה, לחבריה ולכל אזרחי בריטניה".

ביום שני מתה תאצ'ר בגיל 87 כתוצאה משבץ, לאחר כמה שנים שבהן סבלה מבריאות רופפת וממחלות שונות. היא הייתה האישה הראשונה שנבחרה לראשות ממשלת בריטניה, אחרי שהובילה את השמרנים בארצה לניצחון סוחף. כהונתה הייתה הארוכה ביותר של ראש ממשלה בריטי מאז ראשית המאה ה-19. הלווייתה של תאצ'ר תיערך ביום רביעי בקתדרלת סנט פול בלונדון.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully