וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צבא אסד הסיג כוחותיו מהגולן; בישראל חוששים"

ה"גרדיאן" הבריטי מדווח כי מספר רב של חיילים נסוגו משטח הגבול בהוראת המשטר הסורי. בישראל, כך דווח, חוששים שמא המהלך יביא לכניסת מורדים לתוך הוואקום שנוצר באזור

ממשלת סוריה הסיגה היום (ראשון) מספר רב של חיילים מרמת הגולן, כך דיווח ה"גרדיאן" הבריטי. לפי הדיווח, המהלך עלול להביא לכניסת מורדים לתוך הוואקום שנוצר באזור, ובמקביל בישראל מתעורר החשש כי מורדים המשתייכים לפלגים איסלמיים קיצוניים יעשו בו שימוש כבסיס לביצוע התקפות בשטחה. עוד נאמר כי המהלך מעמיד בספק את יכולתו של הכוח הרב-לאומי של האו"ם (אונדו"ף) המוצב ברמת הגולן להמשיך ולתפקד באזור.

כלי רכב של כוחות האו"ם במעבר קונטרה, 8 מרץ 2013. רויטרס
המהלך מעמיד בספק את יכולתו להמשיך לתפקד באזור. כוח האו"ם במעבר קוניטרה/רויטרס

לדברי דיפלומטים מערביים, ההיערכות מחדש בגולן הסורי נחשבת למהלך המשמעותי ביותר באזור ב-40 השנים האחרונות, בעקבות הדיווח על העברת כמה אלפי חיילים סורים לחזיתות השונות שמנהל צבא אסד נגד המורדים בקרבת דמשק. לדברי גורם בכיר בישראל, "לאונדו"ף תפקיד חשוב ביותר, יותר מבעבר". עוד אמר הגורם: "ידוע לנו כי קיים חשש בקרב המדינות המשתתפות בכוח האו"ם, אנחנו מודאגים מכך ועומדים עמן בקשר כדי לנסות להבין מה בכוונתן לעשות אם המצב יחריף. אנחנו יודעים שחלק מהמדינות מהססות, ומדובר במצב בעייתי".

בסוף החודש שעבר חצתה קבוצה של קצינים וחיילים מכוח האו"ם את הגבול מסוריה לישראל במעבר קוניטרה. הקצינים והחיילים, המוצבים דרך קבע בסוריה, חצו את הגבול כשהם חמושים וממוגנים. "חזרנו עכשיו מסוריה, באנו להתאוורר בישראל", סיפר אחד הקצינים, ממוצא אוסטרי, בשיחה עם וואלה! חדשות. "מה שקורה שם זה זוועה אחת גדולה. המון פליטים, אזרחים, נפצעים ונהרגים. רואים את הכל ברחובות. רמת הגולן הפכה לשדה קרב בין הצבא הסורי לבין כוחות מורדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully