וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחמם בגבול סוריה: צה"ל הפגיז יעד ממנו נורתה אש לישראל

ירי בוצע לעבר שני סיורים במרכז רמת הגולן בלי לגרום נזק. צה"ל הגיב באש טנקים וזיהה פגיעה במטרה. שעה לפני כן נחתו 3 פצצות מרגמה ליד תל פארס. גם באשכול ספגו ירי מרגמות

רצף אירועים בגבולות: אש מנשק קל נורתה הערב (שלישי) משטח סוריה לעבר כוח צה"ל שסייר על הגבול באזור תל חזקה שברמת הגולן, ולעבר כוח נוסף לא הרחק משם. לא דווח על נפגעים או על נזק. צה"ל הגיב בירי טנקים אל מקור הירי, וזוהתה פגיעה מדויקת במטרה. אף שעדיין לא ברור אם מדובר בניסיון פגיעה מכוון בחיילי צה"ל מצד גורמים בסוריה - גורם צבאי אמר הערב לוואלה! חדשות כי לאחרונה זוהו מספר מקרי ירי מאותו מקור שהופגז. במקביל, ישראל העבירה הודעה בנושא לגורמי האו"ם.

שעה מוקדם יותר נשמעו הדי פיצוץ סמוך לתל פארס, אחרי ששלוש פצצות מרגמה נורו מהשטח הסורי. אחת נפלה על ציר המערכת סמוך לגבול, השנייה בשטח פתוח והשלישית בשטח סורי. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. במערכת הביטחון אמרו כי במקרה זה מדובר בירי תועה שמקורו בלחימה בין צבא אסד למורדים. שר הביטחון, משה יעלון, ביקר רק הבוקר באזור הגבול בו נרשמו התקריות הערב ואמר: "אנחנו לא מתערבים בכל מה שקורה כל עוד זה לא פוגע באינטרסים שלנו".

גם בגזרה הדרומית נשבר הערב השקט לאחר ששתי פצצות מרגמה נורו מרצועת עזה והתפוצצו בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים או נזק באירוע, אולם לתושבים באזור לא ניתנה התרעה שכן לא נשמעה אזעקת צבע אדום בעקבות הירי. מדובר במטח הראשון שנוחת בשטח המועצה מאז תום מבצע "עמוד ענן" בעזה לפני כארבעה חודשים. התקרית הערב מגיעה שעות ספורות אחרי ששתי פצצות מרגמה נוספות שוגרו אחר הצהריים מרצועת עזה. בתחילה התקבלו עדויות על הדי פיצוצים במועצה האזורית אשכול - אולם מבדיקה שעשו בצה"ל נמצא כי הפצצות נפלו בשטח פתוח מהצד הפלסטיני של הגדר. גם במקרה זה לא היו נפגעים או נזק.

ראש מועצת אשכול, חיים ילין, הגיב בחריפות לירי הערב, ואמר: "ארבע ממשלות התחלפו והקסאמים ממשיכים להתפוצץ על ביתנו. דין קסאם בעוטף עזה חייב להיות כדין אזעקה בתל אביב. הממשלה החדשה חייבת למגר את ירי הטילים ולחזק את התושבים ואת התשתיות באזור. זו התשובה האזרחית לטרור".

שלוש פצצות מרגמה מסוריה נפלו בשטח ישראל. ג'יליס
אזור הגבול עם סוריה בגולן/ג'יליס

גורם ביטחוני אמר לוואלה! חדשות כי על פי הערכת מצב שהתקיימה במערכת הביטחון, לחמאס אין יד בשיגורי הפצצות לישראל - ומי שעומד מאחורי הירי אלו ארגונים סוררים. עם זאת, הדגיש הגורם, כי האחריות למתרחש ברצועה מוטלת על חמאס שהוא הריבון, ולכן הוא ייבחן על פי תגובתו לאירוע. בהתאם להערכת המצב, ובאישור שר הביטחון יעלון וראש הממשלה נתניהו, הוחלט להשאיר את מרחב הדיג המותר לפלסטינים ברצועה על שלושה מיילים מהחוף במקום שישה - כפי שהוחלט בהסדר בין חמאס לישראל בתיווך מצרים. בשעות האחרונות העבירה ישראל מסרים חדים למצרים כי לאור ההפרות ישראל תידרש להגיב.

מוקדם יותר עלתה ההערכה כי הירי לעבר ישראל קשור במותו של האסיר הביטחוני הפלסטיני, מיסרה אבו חמדיה, שמת היום בבית החולים סורוקה בבאר שבע לאחר שנאבק במחלת הסרטן.

כך או כך, מדובר בהפרה שישית של הסדר הפסקת האש בין החמאס לישראל לאחר מבצע "עמוד ענן", שהסתיים בנובמבר האחרון. במהלך החודשים מאז תם המבצע של צה"ל ברצועה, שוגרה רקטה לעבר אזור התעשייה באשקלון ונזק נגרם לתשתית. בתחילת חודש מרץ נפתחה אש לעבר הג'יפ בו נסע מפקד החטיבה הצפונית ברצועת עזה, אלוף-משנה עופר וינטר, במהלך סיור לאורך גדר המערכת. מאוחר יותר דווח על נזק לג'יפ משלושה קליעים. הפרה נוספת אירעה בעת ביקורו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בישראל כאשר ארבע רקטות שוגרו לעבר העיר שדרות וגרמו לנזק ולנפגעי חרדה. בנוסף לכך נרשמו שיגורי רקטות לעבר הים שהוגדרו בצה"ל כ"שיגורי ניסויי אמצעי לחימה".

מהומות בגדה בעקבות מותו של אסיר פלסטיני. רויטרס
פלסטינים מתעמתים היום עם חיילי צה"ל בגדה/רויטרס

מוקדם יותר, בעקבות מותו של אבו חמדיה, שנידון למאסר עולם בגין מעורבותו כמגייס ומשלח בניסיון הפיגוע בקפה קפית בירושלים בשנת 2002, יידו עשרות פלסטינים אבנים לעבר כוחות הביטחון בחברון. כמו כן, הושלכו 12 בקבוקי תבערה לעבר מחסום השוטר בעיר. במקביל, החלו אסירים ביטחוניים בחלק מהאגפים של בתי הסוהר קציעות, אשל, רמון ונפחא לדפוק על הדלתות ולהשליך חפצים. לאחר שעה קלה השיגו הסוהרים שליטה על אסירים המשתוללים. משירות בתי הסוהר נמסר כי שלושה עצירים ושישה סוהרים נפגעו מגז שריססו הסוהרים בכלא רימון. התשעה פונו לקבלת טיפול רפואי במרפאת בית הסוהר.

הרשות הפלסטינית הפנתה אצבע מאשימה לעבר ישראל בעקבות מותו של האסיר. דוברו של יו"ר הרשות אבו מאזן, נביל אבו רודיינה, אמר כי "זה מה שהזהרנו מפניו לפני זמן רב". לדבריו, "המשך מעצר האסירים והרשלנות הרפואית יובילו לתוצאות חמורות". כמו כן הוא קרא לשחרר את כל האסירים הפלסטינים מבתי הכלא בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully