וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן האשים את ישראל: "הזהרנו ממעצר האסיר"

דובר יו"ר הרשות הפלסטינית הפנה אצבע מאשימה לישראל בעקבות מות אסיר ביטחוני הבוקר ממחלת הסרטן. "המשך מעצר האסירים והרשלנות הרפואית יובילו לתוצאות חמורות"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

ברשות הפלסטינית מפנים אצבע מאשימה לעבר ישראל בעקבות מותו של האסיר הביטחוני, מיסרה אבו חמדיה, שהלך לעולמו הבוקר (שלישי) בבית החולים סורוקה בבאר שבע לאחר מאבק במחלת הסרטן. דוברו של יו"ר הרשות אבו מאזן, נביל אבו רודיינה, אמר כי "זה מה שהזהרנו מפניו לפני זמן רב". לדבריו, "המשך מעצר האסירים והרשלנות הרפואית יובילו לתוצאות חמורות". כמו כן הוא קרא לשחרר את כל האסירים הפלסטינים מבתי הכלא בישראל.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בירדן, לאחר ההכרה באו"ם, דצמבר 2012. AP
ברשות טוענים שהטיפול באסיר התעכב. אבו מאזן/AP

מוקדם יותר היום הטיל גם המשרד לענייני אסירים ברשות הפלסטינית, בראשות עיסא קרקאע, את האחריות למותו של האסיר, תושב חברון במקור, על ישראל. קרקאע קרא לשביתה כללית מחר לאות אבל על מותו של אבו חמדיה. לטענת הפלסטינים, אבו חמדיה הועבר לטיפול בבית החולים רק לפני כמה ימים, אף שכבר אובחן כחולה לפני כמה חודשים. ברשות טוענים כי הטיפול הרפואי התעכב וכי אבו חמדיה לא זכה לטיפול נאות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
עסקת שליט: החל הליך שחרור האסירים. שי מכלוף
בעקבות מות האסיר, פרצו מהומות בבתי הכלא הביטחוניים/שי מכלוף

בעקבות מותו של אבו חמדיה, שנידון למאסר עולם בגין מעורבותו כמגייס ומשלח בניסיון הפיגוע בקפה קפית בירושלים בשנת 2002, יידו עשרות פלסטינים אבנים לעבר כוחות הביטחון בחברון. כמו כן, הושלכו 12 בקבוקי תבערה לעבר מחסום השוטר בעיר. במקביל, החלו אסירים ביטחוניים בחלק מהאגפים של בתי הסוהר קציעות, אשל, רמון ונפחא לדפוק על הדלתות ולהשליך חפצים. לאחר שעה קלה השיגו הסוהרים שליטה על אסירים המשתוללים. משירות בתי הסוהר נמסר כי שלושה עצירים ושישה סוהרים נפגעו מגז שריססו הסוהרים בכלא רימון. התשעה פונו לקבלת טיפול רפואי במרפאת בית הסוהר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully