וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 חודשים לאחר הטבח: קונטיקט אישרה הגבלות נשק

בתום דיון סוער אישרה האסיפה הכללית במדינה את החוק, שהעמיד בין היתר כללים חדשים לרכישת אמצעי לחימה. המושל חתם על החוק לצד משפחות קורבנות האסון: "יום מרגש במיוחד"

ארבעה חודשים לאחר הטבח שזעזע את ארצות הברית, אישר אתמול (חמישי) מושל קונטיקט, דנאל מאלוי, את החוק להגבלת החזקת נשק ותחמושת במדינה. כשלצדו חלק מבני משפחותיהם של קורבנות הטבח בבית הספר היסודי "סנדי הוק" בעיירה ניוטאון, חתם מאלוי על החוק החדש, שעות לאחר שאושר על ידי האסיפה הכללית. "זהו יום מרגש במיוחד לכל הנמצאים בחדר הזה", אמר מאלוי. "התאחדנו בדרך שרק מספר מקומות באומה הוכיחו שאפשר".

מושל קונטיקט, דנאל מאלוי, חותם על החוק החדש להגבלות נשק במדינה, 4 באפריל 2013. AP
המושל, דנאל מאלוי, חותם על החוק החדש/AP

מדובר בהגבלות נשק מהנוקשות הקיימות בארה"ב. בריאן מאלט, העומד בראש הקמפיין למניעת אלימות בנשק בוושינגטון, אמר כי עם חקיקת החוק, הצטרפה קונטיקט למדינות כמו קליפורניה, ניו יורק, ניו ג'רזי ומסצ'וסטס. "זה יכול לשים את קונטיקט בראש או קרוב לראש המדינות עם חוקי הנשק המחמירים ביותר", העריך.

"למנוע ממשפחות אחרות חוויה דומה"

החוק החדש, שאושר בתום דיון שארך בסך הכל כ-13 שעות, הכניס למעלה ממאה סוגים של כלי נשק לרשימת כלי הנשק האסורים להחזקה במדינה, והעמיד כללים לזכאות לרכישת תחמושת. חלק מסעיפי החוק, המתפרס על פני 139 עמודים, נכנסו לתוקפם כבר לאחר חתימתו של מאלוי, בהם הסעיף המחייב לערוך בדיקות רקע לכל מכירות הנשק.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
זרי פרחים לזכר קורבנות הטבח בקונטיקט מחוץ לשגרירות ארצות הברית במוסקבה. AP
אנדרטה שהוקמה לזכר קורבנות הטבח/AP

"אני מתפלל שהצעת החוק של היום – החקיקה מרחיקת הלכת ביותר בעניין בטיחות בנשק במדינה – תמנע ממשפחות אחרות חוויה דומה כמו זו שחוו משפחות 26 קורבנות 'סנדי הוק'", אמר לאחר קבלת החוק, מנהיג הרוב בבית המחוקקים במדינה, ג'ו ארסימוביץ'. אך היו גם כאלה שלא הביעו שביעות רצון מהחקיקה החדשה. "זה לא מושלם", אמר המחוקק הרפובליקני מיץ' בולינסקי מניוטאון, והביע תקווה שהחוק הזה יהיה "התחלה של טיפול בצרכים בריאותיים קריטיים".

הירי בקונטיקט אירע בסוף השנה שעברה, כאשר אדם לנזה, בן 20, ירה למוות ב-26 בני אדם – בהם אנשי הצוות הפדגוגי ותלמידים קטנים – בבית ספר בעיירה ניוטאון שבקונטיקט, לאחר שרצח את אמו. בשבוע שעבר שחרר בית המשפט מסמכים לפיהם, מהרגע שלנזה נכנס לבית הספר ועד שירה בעצמו למוות, חלפו חמש דקות בלבד, שבהן הספיק לרצוח 20 ילדי כיתה א' ושש נשים מצוות בית הספר "סנדי הוק".

עוד נחשף כי ברשותו של לנזה היו כלי נשק רבים מלבד הרובה ושני האקדחים ששימשו אותו ביום הטבח. לאחר הירי, המשטרה מצאה בחדר השינה שלו כספת ובה אקדחים, מחסניות ואף שלוש חרבות סמוראיות. בין חפציו, מצאה המשטרה גזיר עיתון שבו ידיעה שפורסמה ב"ניו יורק טיימס" ב-2008 על הירי בבית ספר באילינוי. כמו כן, נמצאו בבית בו הוא התגורר עם אמו ספרים על תסמונת אספרגר ואוטיזם, אותה ייחסו ללנזה כמה ממכריו לאחר הירי.

חנות למכירת כלי נשק במדינת קונטיקט, ארה"ב, 3 באפריל 2013. רויטרס
חנות למכירת נשק בקונטיקט, השבוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully