וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונטיקט: "הטובח רצה לשבור את שיא הרוצח הנורבגי"

19.2.2013 / 9:09

על פי הדיווח, אדם לנזה שרצח 27 בני אדם, ראה בעצמו "המתחרה הישיר" של אנדרס בריוויק, שרצח 77 בני אדם במחנה קיץ לילדים. "לנזה חיקה את בריוויק" וחיפש "מטרות קלות"

אדם לנזה, שירה למוות ב-20 ילדים ושישה מבוגרים בבית ספר בקונטיקט בסוף השנה שעברה, ניסה "לשבור את השיא" של רוצח ההמונים הנורבגי אנדרס ברינג בריוויק שירה למוות ב-77 בני אדם לפני כשנה וחצי - כך דיווחה הלילה (שלישי) רשת CBS האמריקנית. הרשת ציטטה גורמים במשטרה החוקרים את הפרשה. דובר מטעם משטרת קונטיקט הכחיש את הטענות: "זהו לא מידע רשמי מטעם משטרת קונטיקט, אלא רק ספקולציות בנוגע לתיק", מסר הדובר ואמר כי אין אמת בדיווח.

טבח הילדים בקונטיקט - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
לראשונה מאז הטבח: ילדי ”סנדי הוק” חוזרים ללמוד
חג מולד עצוב בניוטאון: ”20 אורות חדשים בשמיים”
כלבים מסייעים לילדי ניוטאון: ”העיר זקוקה לאהבה”

תמונות הנרצחים מבית הספר בניוטאון, קונטיקט. דצמבר 2012. רויטרס
רצה למצוא "מטרות קלות". הילדים שנרצחו בבית הספר היסודי/רויטרס

לנזה בן ה-20, שהרג את עצמו כשכוחות משטרה נכנסו לבית הספר היסודי, ראה בעצמו כ"המתחרה הישיר" של בריוויק שיצא למסע הרג במחנה קיץ לילדים. לפי הדיווח, לנזה בחר בבית הספר היסודי כי שם הייתה "הכמות הגדולה ביותר של אנשים" שהיו "מטרות קלות". ב-CBS לא נמסר כיצד הגיעו החוקרים למסקנה כי לנזה "התחרה" בבריוויק, שראה עצמו לוחם נגד הגירת מוסלמים. הוא הרג שמונה אנשים בפיצוץ וירה למוות בעוד 69 במחנה הקיץ של נוער מפלגת השלטון, ונידון ל-21 שנות מאסר.

בית המשפט בנורבגיה קבע כי אנדרס ברינג בריוויק שרצח 77 בני אדם שפוי והוא יישלח לכלא, אוגוסט 2012. רויטרס
ראה עצמו לוחם נגד הגירת מוסלמים. בריוויק במשפטו/רויטרס

לנזה פרץ לתוך בית הספר היסודי "סנדי הוק" לאחר שרצח את אמו, והחל לעבור בין הכיתות ולהרוג אנשי צוות ותלמידים. 20 מקורבנותיו היו ילדים בני 6 עד 7. בביתו של לנזה נמצאו משחקי וידאו אלימים שעל פי עדויות נהג לשחק בהם בתכיפות רבה. בדיווח נמסר עוד כי לנזה התאמן כך בירי במרתפו, שחלונותיו הושחרו. אמו של לנזה הייתה חובבת נשק והיו אלה רובי הסער שהיו ברשותה שבנה לקח למסע ההרג. לאחר הטבח הודיע נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, על רפורמה שבכוונתו להעביר הנוגעת לפיקוח על הנשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully