וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוצח מקונטיקט ירה ב-26 בני אדם תוך חמש דקות

מסמכים משפטיים שהותרו לפרסום חשפו כי לאדם לנזה היו כלי נשק רבים בנוסף לאלה שבהם השתמש במסע ההרג בבית הספר בניוטאון. בעיירה מצטערים על הפרסום: "עלול להכאיב למשפחות"

יותר משלושה חודשים לאחר שאדם לנזה טבח ב-26 בני אדם בבית ספר בקונטיקט ורצח את אמו, מסמכים של בית המשפט ששוחררו היום (חמישי) מסעירים מחדש את הקהילה בעיירה ניוטאון שבה אירע הטבח. בין היתר, נחשף כי מהרגע שלנזה נכנס אל בית הספר ועד שירה בעצמו למוות, חלפו חמש דקות בלבד, שבהן הספיק לרצוח 20 ילדי כיתה א' ושש נשות צוות בבית הספר "סנדי הוק".

עוד נחשף כי ברשותו של לנזה בן ה-20 היו כלי נשק רבים מלבד הרובה ושני האקדחים ששימשו אותו ביום הטבח. לאחר הירי, המשטרה מצאה בחדר השינה שלו כספת ובה אקדחים, מחסניות ואף שלוש חרבות סמוראיות. בין חפציו, מצאה המשטרה גזיר עיתון שבו ידיעה שפורסמה ב"ניו יורק טיימס" ב-2008 על הירי בבית ספר באילינוי. כמו כן, נמצאו בבית בו הוא התגורר עם אמו ספרים על תסמונת אספרגר ואוטיזם, אותה ייחסו ללנזה כמה ממכריו לאחר הירי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כמה מקורבנותיו של לנזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בניוטאון, שעדיין מתמודדת עם האבדן הגדול, נמתחה ביקורת על ההחלטה לפרסם את המסמכים. "אנו נאבקים כל יום כדי להתאושש, וכל פיסת מידע שיוצאת עלולה להכאיב למשפחות שכבר סבלו נזק שלא יתואר", אמרה יו"ר מועצת העיירה, פטרישיה ליאודרה. "אני מעריכה שמידע מלא יכול לעזור לנו, כחברה, למנוע הישנות של מקרים מזעזעים כאלה בעתיד. ועדיין, יש לאזן זאת מול הכאב אותו חווים אלה שנמצאים בעין הסערה".

מארק בארדן, שבנו דניאל בן ה-7 נהרג ב"סנדי הוק", אמר כי דבר מהפרטים שנחשפו לא הפתיע אותו. "כבר היינו מודעים לרוב המידע הזה, וזה רק מזכיר לי את מה שקרה, שאדם חמוש הסתער לתוך בית ספר יסודי וירה למוות ב-26 בני אדם, 20 מתוכם ילדים בכיתה א'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully