וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

30 שנות מאסר לגנב רכב שדקר למוות שוטר ברחובות

גלעד גרוסמן

4.4.2013 / 2:53

הדוקר, ראתב אבו עצא, נידון בעבר ל-20 שנות מאסר בגין דקירת השוטר, שלומי אסולין. ואולם, לאחר שאסולין מת מפצעיו, שונה האישום לרצח ובמסגרת הסדר טיעון הוא הורשע בהריגה

בית המשפט המחוזי בלוד גזר אתמול (רביעי) 30 שנות מאסר על ראתב אבו עצא, אשר הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בהריגתו של השוטר שלומי אסולין לפני כחמש שנים וחצי. אבו עצא כבר נידון בעבר ל-20 שנה, לאחר שהורשע בגרימת חבלה בגין דקירתו ופציעתו של אסולין במהלך פעילות משטרתית נגד גנבי רכב ברחובות.

דיון בערעור של ראתב אבו עצא שהורשע בתקיפת שלומי אסולין, אוגוסט 2012. עומר מירון
אבו עצא בדיון בבית המשפט, אוגוסט 2012/עומר מירון

ואולם, מאחר שלפני כשנה וחצי אסולין מת מפצעיו, הוגש נגד אבו עצא כתב אישום בגין רצח. כפי שפורסם בוואלה! חדשות לאחרונה, הגיעו הצדדים להסדר טיעון ולפיו סעיף האישום יומר להריגה, ועל אבו עצא ייגזרו העונשים המרביים בגין עבירת ההריגה ועבירות נוספות שבהן הורשע. בגזר הדין כתבו השופטים כי ההסדר גובש בשל הקושי המשפטי של שפיטת אדם פעמיים על אותה עבירה, וכן בשל הקושי של משפחתו של אסולין, אשר הביעה את הסכמתה להסדר הטיעון.

על פי ההסדר, אבו עצא הודה והורשע בעבירות של הריגה, קשירת קשר לביצוע פשע והחזקת סכין. העונש המרבי שניתן לגזור במצטבר על עונשים אלה הוא 30 שנה, וכך סוכם בין הצדדים. עונש זה כולל בתוכו את העונשים שכבר קיבל אבו עצא בכתב האישום הקודם. כתב האישום החדש שגובש ייחס לאבו עצא רצח, כיוון שהרג את אסולין תוך כדי ניסיון הימלטות ובשל חשש שייעצר כשהוא מפר את תנאי מעצר הבית שלו. במקביל התנהל בבית המשפט העליון דיון בערעורו של אבו עצא על הרשעתו המקורית – ערעור שנדחה לפני כחצי שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully