וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוקר השוטר אסולין הואשם בשנית - הפעם ברצח

גלעד גרוסמן

24.11.2011 / 10:40

בהליך תקדימי הוגש אישום חדש נגד ראתב אבו-עצא שדקר את השוטר שלומי אסולין. השוטר היה מאושפז ללא הכרה במשך למעלה מ-4 שנים ומת לפני שלושה חודשים. אבו-עצא כבר מרצה 20 שנות מאסר

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

שלוש שנים לאחר שראתב אבו-עצא נידון ל-20 שנות מאסר בגין פציעתו של השוטר שלומי אסולין, הגישה הבוקר (חמישי) הפרקליטות כתב אישום תקדימי נגד הדוקר בגין רצח. זאת לאחר שאסולין שהיה מאושפז ללא הכרה במשך למעלה מארבע שנים, מת מפצעיו לפני שלושה חודשים.

לפי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד אורלי בן ארי ואשר הייתה התובעת גם בתיק המקורי, בחודש ינואר 2007 היה אמור אבו-עצא, לשהות במעצר בית בבאר שבע, לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בתיק אחר. למרות זאת הוא נסע עם קרוב משפחתו ברכב גנוב למוסך ברחובות. למוסך הגיע כוח משטרתי בשלושה כלי רכב, ושני שוטרים יצאו החוצה מכלי הרכב, אחד מהם היה אסולין. אבו-עצא ושותפו ניסו להימלט, והשותף נעצר על ידי השוטרים. אסולין ניסה לעצור את אבו-עצא, שבתגובה דקר אותו בצוואר באמצעות חפץ חד, דמוי מברג, ולאחר מכן הטיח את ראשו ברכב סמוך.

לאחר מכן נמלט אבו-עצא מהמקום תוך שהוא מאיים על השוטרים באמצעות החפץ. אחד השוטרים ירה לעברו אך הוא הצליח להימלט. הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרו, וזאת בשל המסוכנות הרבה שלו, כפי שעולה מהכרעת הדין הקודם בו הורשע. יצוין כי ביולי השנה החל להישמע ערעורו של אבו-עצא על הרשעתו בבית המשפט העליון.

שלומי אסולין , נדקר בעת תפקידו ומת אחרי 5 שנים, יולי 2011. חטיבת דובר המשטרה
השוטר שלומי אסולין/חטיבת דובר המשטרה

לאחר המקרה אבו-עצא נעצר והואשם בעבירה של חבלה בכוונה מחמירה, ולפני כשלוש שנים גזר עליו בית המשפט המחוזי בתל אביב 20 שנות מאסר. לאחר מותו של אסולין החליטו בפרקליטות להגיש כתב אישום בגין רצח נגד אבו-עצא.

הליך משפטי ייחודי ותקדימי

בפרקליטות אמרו אמש כי כתב האישום פותח הליך משפטי ייחודי, שבמסגרתו עומד אבו-עצא לדין פעם נוספת על המעשה שביצע ובגינו הורשע. לרוב, כאשר קורבן אלימות מת מפצעיו תוך כדי משפט, משנים במהלכו את העבירה בכתב האישום. מקרה זה שונה בשל הזמן הרב שעבר מאז ביצוע העבירה, ולאחר ההרשעה.

פרקליטיו של אבו-עצא, עורכי הדין משה ושירה מרוז, אמרו כי מדובר בהחלטה לא הוגנת. "אין תקדים לכך שאחרי כל כך הרבה שנים, שאדם הורשע והחל כבר לרצות את עונשו, הוחלט להאשימו שוב על אותו מקרה", אמר עו"ד מרוז. "אין תקדים למצב כזה ולא בכדי, זה לא הוגן כלפי הנאשם. מותו של השוטר אסולין מאוד מצער, אבל איך אפשר לפתוח את התיק מחדש? במיוחד כשהערעור עדיין לא הוכרע. הוא נידון ל-20 שנה, זהו גם ככה עונש משמעותי, מה גם שמלכתחילה לא האשימו אותו בניסיון לרצח, כי מדובר בדקירה במהלך מנוסה".

לקריאה נוספת על הפרשה
הפרקליטות הודיעה על גיבוש כתב אישום חדש נגד דוקר השוטר אסולין
המפכ"ל בלווית השוטר אסולין: "אובדן של אדם מצוין"
אחרי 5 שנות מאבק: מת השוטר שנדקר בידי גנב רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully