וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטר מת 4 שנים אחרי הדקירה, הדוקר יואשם ברצח

גלעד גרוסמן

14.8.2011 / 15:58

ראתב אבו-עצא דקר לפני 4 שנים את השוטר שלומי אסולין במברג והורשע בגרימת חבלה חמורה. בשבוע שעבר הלך אסולין לעולמו, וכעת בפרקליטות מתכוונים לתקן את כתב האישום נגדו לרצח

פרקליטות המדינה הודיעה היום (ראשון) כי תגבש כתב אישום מתוקן נגד ראתב אבו-עצא, בגין רצח השוטר שלומי אסולין. אבו-עצא דקר את אסולין ב-2007, ופצע אותו פצעים אנושים. בעקבות הפציעה, הורשע אבו-עצא בגרימת חבלה חמורה, ונשלח ל-20 שנות מאסר. עם זאת, בשל מותו של אסולין, צפויה הפרקליטות לתקן את כתב האישום. מדובר בהחלטה יוצאת דופן, מכיוון שבעניינו של אבו-עצא עדיין מתקיים ערעור בגין העונש שהושת עליו בהרשעה המקורית.

עוד בנושא
המפכ”ל בלווית השוטר אסולין: ”אובדן של אדם מצוין”
אחרי 5 שנות מאבק: מת השוטר שנדקר בידי גנב רכב
20 שנות מאסר לדוקר השוטר שלומי אסולין

פרקליטיו של אבו-עצא, עורכי הדין משה ושירה מרוז, אמרו בתגובה כי בימים אלה מתקיים דיון לגבי הטענות שבחקירתו הופעלו נגדו אמצעים פסולים, וכי אם תתקבל הטענה הוא יזוכה מכל אשמה. לכן, לדבריהם, אין כרגע מקום לשינוי כתב האישום.

דוקר השוטר שלומי אסולין. איריס דומאני
יואשם ברצח? אבו-עצא/איריס דומאני

המקרה המדובר אירע בתחילת שנת 2007, אז יצא אסולין עם ניידת סיור בעקבות דיווח על גניבת רכב ברחוב יום הכיפורים ברחובות. אסולין ושוטרים נוספים ניהלו מרדף אחר הרכב הגנוב ובשלב מסוים נעצר הרכב, ובמקום התפתחה קטטה. אחד מגנבי הרכב התנפל על אסולין ודקר אותו במברג. כתוצאה מכך אסולין נפגע באורח אנוש, ובמשך יותר מארבע שנים נאבק על חייו, עד שלבסוף הלך לעולמו בשבוע שעבר, בבית החולים שיבא בתל השומר.

שלומי אסולין , נדקר בעת תפקידו ומת אחרי 5 שנים, יולי 2011. חטיבת דובר המשטרה
נדקר במהלך מרדף. אסולין/חטיבת דובר המשטרה

בהלווייתו אמר מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, אמר כי "שותפות הגורל כורכת את כולנו, וכינסה אותנו בבית העלמין הקטן הזה של קריית מלאכי. זהו אובדן של אדם יקר ומצוין. אנו מיטלטלים בין תקווה לייאוש זה כמעט חמש שנים, נאחזים בנקודות אור מעל מיטתו של שלומי אסולין, ובנותיו הקטנות אופיר ואליה, שמתפללות לרגע שבו אבא יפקח את עיניו ויחזור".

"גם אשתו מגי מחכה וממתינה לנס", המשיך המפכ"ל, "ההורים, דולי ודוד, אחיותיו של שלומי, דנה ואסתר, ואחיו אליאל – כולם מדברים אליו, מלטפים אותו, ומייחלים לרגע שבו ייענו תפילותיהם ושלומי יקום ממיטתו. המסירות, גודל הנפש והאצילות של בני המשפחה היא שחיזקה אותי. ידעתי שהערכים שבהם התברכה המשפחה הנפלאה הזו הם הערכים שספג גם השוטר הזה, שאנו מלווים בדרכנו האחרונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully