וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר לדוקר שוטר למוות: ייכלא ל-30 שנים

גלעד גרוסמן

18.3.2013 / 17:00

ראתב אבו עצא שדקר את שלומי אסולין כשניסה להימלט מהמשטרה, הורשע תחילה בחבלה מחמירה, אך לאחר מות השוטר שונה סעיף האישום לרצח. הוא הורשע בהריגת אסולין

ראתב אבו עצא, שנאשם בדקירת השוטר שלומי אסולין, הורשע לאחרונה בהריגה במסגרת הסדר טיעון שנחתם עמו. הצדדים יבקשו לגזור על אבו עצא, שנידון כבר ל-20 שנות מאסר בגין פציעתו של אסולין, 30 שנות מאסר. לפני כשנה וחצי הוגש נגדו כתב אישום תקדימי, וזאת לאחר שאסולין, שהיה מאושפז ללא הכרה במשך למעלה מארבע שנים, מת מפצעיו אחרי מתן גזר הדין של אבו עצא.

דיון בערעור של ראתב אבו עצא שהורשע בתקיפת שלומי אסולין, אוגוסט 2012. עומר מירון
ראתב אבו עצא בבית המשפט/עומר מירון

בחודש ינואר 2007 היה אמור אבו עצא לשהות במעצר בית בבאר שבע, לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בתיק אחר. למרות זאת, כך לפי כתב האישום, הוא נסע עם קרוב משפחתו במכונית גנובה למוסך ברחובות. למוסך הגיע כוח משטרתי בשלושה כלי רכב, שמהם יצאו שני שוטרים – אחד מהם הוא אסולין. אבו עצא וקרוב משפחתו ניסו להימלט, אך השותף נעצר על ידי השוטרים. אסולין ניסה לעצור את אבו עצא, שבתגובה דקר אותו בצוואר באמצעות חפץ חד דמוי מברג, ולאחר מכן הטיח את ראשו בכלי רכב שהיה בסמוך אליהם. לאחר מכן נמלט אבו עצא מהמקום – למרות ירי של אחד השוטרים לעברו – תוך שהוא מאיים על השוטרים באמצעות החפץ החד.

לפני כארבע שנים וחצי גזר בית המשפט המחוזי בתל אביב 20 שנות מאסר על אבו עצא, שהואשם בעבירה של חבלה בכוונה מחמירה. לאחר מותו של אסולין בחודש אוגוסט 2011 החליטה הפרקליטות להגיש כתב אישום חדש בגין רצח. כתב האישום ייחס לאבו עצא רצח מכיוון שהוא הרג את אסולין תוך כדי נסיון הימלטות ובשל חשש שייעצר כשהוא מפר את תנאי מעצר הבית שלו. במקביל התנהל בבית המשפט העליון דיון בערעורו של אבו עצא על הרשעתו המקורית – ערעור שנדחה לפני כחצי שנה.

לאחרונה התנהלו מגעים בין הפרקליטות לבין סנגורו של אבו עצא, עורך דין משה שרמן, כשלבסוף הוחלט להמיר את סעיף הרצח אגב הימלטות – בהריגה. התובעת במשפט, עו"ד אורלי בן ארי מפרקליטות מחוז המרכז, אמרה בדיון האחרון במשפט כי לפרקליטות לא היה קל להסכים להסדר. "בתיק הזה הייתה משמעות מאוד כבדה, גם מצד המדינה כמובן וגם מצד המשפחה", אמרה. היא ציינה כי אלמנתו של אסולין הסכימה להסדר.

על פי ההסדר, אבו עצא הודה והורשע בעבירות של הריגה, קשירת קשר לביצוע פשע והחזקת סכין. העונש המרבי שניתן לגזור במצטבר על עונשים אלה הוא 30 שנה, וכך סוכם בין הצדדים. עונש זה יכלול בתוכו את העונשים שכבר קיבל אבו עצא בכתב האישום הקודם ובבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully