וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיירה בארה"ב החליטה: על כל התושבים לשאת נשק

דווקא בזמן שגוברת המודעות לפשעי-ירי, חברי מועצה בעיירה מצפון לאטלנטה העבירו צו חדש, הדורש מהתושבים להחזיק בביתם רובה ומחסניות: "זה כמו שלט אזהרה בחצר הקדמית"

בזמן שמדינות רבות בארצות הברית נוקטות אמצעים מגוונים כדי להקשות על מי שמנסה להתחמש בכלי נשק, בג'ורג'יה המצב הפוך לחלוטין. בעיירה נלסון, כמה עשרות קילומטרים מצפון לאטלנטה, אושרה השבוע תקנה חדשה הדורשת מכל התושבים להחזיק בביתם רובה ומחסניות. בכך, תהפוך נלסון לעיר השנייה בארה"ב שמאשרת תקנה מסוג זה, אחרי העיר קנסאו באותה מדינה, שהתפרסמה בשל כך בשנות ה-80.

הצו, שזכה לשם "התקנה להגנת המשפחה", אושר אמש (שני) במועצה המקומית ברוב של חמישה חברים וללא התנגדות. במועצה ציינו כי מי שיצהיר על התנגדות עקרונית להחזקת כלי נשק יוכל לפטור את עצמו מהתקנה החדשה ולא ייענש. גם אנשים הלוקים בנפשם יזכו לפטור.

בנלסון מתגוררים כ-1,300 בני אדם. למאר קלט, אחד מהתושבים שהתנגד לתקנה החדשה, אמר באסיפה ציבורית שנערכה בעיירה כי לא הגיוני לאשר תקנות חדשות שאין כוונה לאכוף אותן.

ישיבת מועצת העיר נלסון, ג'ורג'יה. AP
ישיבת המועצה בנלסון, השבוע. התקנה אושרה פה אחד/AP

חבר המועצה של נלסון, דוויין קרוניק, אמר לכלי התקשורת המקומיים כי למרות שלא הוגדרו קנסות למי שלא ימלא אחר התקנה החדשה, הרי שמדובר בכללים שנועדו להפוך את המקום לבטוח יותר. "ניתן להשוות את התקנה לשלט זהירות שאנשים מציבים בחצר הקדמית שלהם", אמר. "זה אמצעי הרתעה שאומר לפושעים פוטנציאליים - אולי כדאי לכם לחפש במקום אחר".

הטבח בבית הספר היסודי בקונטיקט, והכרזתו של הנשיא אובמה על תכנית פדרלית לאכיפה חדשה של חוקי נשק, זירזו גורמים מקומיים לנקוט צעדים משלהם בנושא.

במדינת ניו יורק עבר בתחילת השנה חוק מחמיר, האוסר על נשיאה של מחסניות ובהן יותר משבעה קליעים. בקולורדו עבר השבוע חוק דומה, שגם מחייב בדיקות רקע מחמירות במימון רוכשי הנשק. מנגד, במדינות שמרניות כאוקלהומה ויוטה, עלו יוזמות להגדיל את מספר כלי הנשק במוסדות ציבור ואף להתיר למורים לשאת אקדחים בבתי הספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully