וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן ישקיע מאה מיליון דולר במיפוי המוח

הפרויקט מתיימר למצוא דרכים חדשות להתמודדות עם אלצהיימר, אפילפסיה ומחלות נוספות, והמימון עבורו ייכלל בתקציב של 2014. "רוצים לראות כיצד מיליוני תאי מוח פועלים"

למרות הקיצוצים הנרחבים בתקציב ארצות הברית, הנשיא ברק אובמה יודיע היום (שלישי) על השקעה חסרת תקדים בתחום שמוקדשת לו מחשבה רבה - חקר המוח. הנשיא יציג היום את תכנית הבית הלבן, שבה יושקעו לא פחות ממאה מיליון דולר, למיפוי המוח האנושי. המימון של התכנית ייכנס לתקציב של שנת 2014.

מהבית הלבן נמסר כי מטרת התכנית היא "לעזור לחוקרים למצוא דרכים חדשות לטפל, לרפא ואפילו למנוע הפרעות בפעילות המוח כגון אלצהיימר, אוטיזם ואפילפסיה". לפי ה"ניו יורק טיימס", גורם בכיר בממשל אובמה השווה את הפרויקט הנרחב לפרויקט מיפוי הגנום האנושי, משום שהיקפו נראה בלתי ניתן לתפישה. לדבריו, הפרויקט מתיימר "לראות כיצד מיליוני תאי מוח פועלים".

בנאום מצב האומה שמסר אובמה בחודש שעבר הוא הדגיש את הצורך להשקיע במחקר כדי ליצור מקומות עבודה חדשים. "כל דולר שהשקענו במיפוי הגנום האנושי החזיר 140 דולרים", אמר. למרות שהפרויקט השאפתני התקבל בהתלהבות בקרב רבים בקהילה המדעית, היו גם שמתחו עליו ביקורת. "הנחת היסוד על 'מיפוי המוח כולו' מאוד שנויה במחלוקת", אמר חוקר מוח מאוניברסיטת אמורי באטלנטה, דונלד סטיין, ל"ניו יורק טיימס". "לא סביר להניח שהטכנולוגיות הקיימות היום יכולות להספיק כדי לקלוט את השינויים בכימיה של המוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully