וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוצה יבשות: סופת ענק מכסה את האוקיינוס האטלנטי

הסופה, שעוצמתה מוגדרת כהוריקן בדרגה 1, מכסה את רוב שטחו של האוקיינוס השני בגודלו בעולם - מאמריקה לאירופה. החזאים מופתעים: "מופיעה רק פעם או פעמיים בכל חורף"

סופת ענק מכסה בימים אלה את רוב שטחו של האוקיינוס האטלנטי – מקנדה במערב ועד אירופה במזרח, ומיבשת גרינלנד בצפון ועד האיים הקאריביים בדרום. הסופה התהוותה כתוצאה מהתמזגות בין מספר שקעים ברומטריים – מערכות בעלות לחץ אטמוספרי נמוך - לבין סופה שפקדה בשבוע החולף את מרבית המדינות בארצות הברית ואת קנדה, והותירה ברובן שלג רב על הקרקע. סופת הענק, שהרוחות בה הגיעו למהירות של עד 120 קמ"ש, יצרה גלים במי האוקיינוס השני בגודלו בעולם, בגובה של עד 13 מטרים, שהכו בחופי ספרד. למרות גודלה, עוצמת הסופה מוגדרת כהוריקן בדרגה 1בלבד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסופה נמתחת מאמריקה במערב ועד אירופה במזרח/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי רוברט אוסג'קה, חזאי בכיר בשירות המטאורולוגי שבמרכז לחקר האוקיינוסים בארצות הברית, המיזוג בין אוויר חם מאזור דרום-מזרח האוקיינוס לבין אוויר קפוא מהצפון, גרם למערכות מזג האוויר השונות להעניק לסופה עוצמה ולהגדיל אותה. "התרשמנו מאוד מהגודל של הסופה", אמר החזאי, והוסיף כי "סופות בגודל זהה נוצרות רק פעם אחת או פעמיים לכל היותר בכל חורף". בדרך כלל סופות המתהוות מעל האוקיינוס האטלנטי חודרות ליבשת אירופה, אך מערכת בעלת לחץ אטמוספרי גבוה שנמצאת מעל גרינלנד חוסמת את התקדמות הסופה הנוכחית לעבר היבשת – דבר שהשפיע על גודלה ועל עוצמתה. בשעות האחרונות נחלשה מעט הסופה, ולדברי אוסג'קה היא צפויה להתפצל למספר סופות קטנות יותר בעוצמתן. הוא הוסיף כי על פי התחזיות, הסופה תתפוגג תוך ארבעה ימים – לפני שתספיק להגיע לפורטוגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully